2024/11/21 | ۱۴۰۳/۰۹/۰۱ | 15:40

Roozgarpress.ir

اخبار ویژه
تبلیغات

درجشنواره مهر پوز بانک قرض الحسنه مهر ایران ۵۰درصد وام بیشتر دریافت کنید

درجشنواره مهر پوز بانک قرض الحسنه مهر ایران ۵۰درصد وام بیشتر دریافت کنید

دکتر فرجی آذر مدیر شعب استان اردبیل گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای تقویت و افزایش توان مالی دارندگانِ فعالِ دستگاه‌های پوز فروشگاهی خود، اقدام به برگزاری جشنواره “مهرِ پوز” بصورت محدود و با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه متنوع و ویژه با امکان بازپرداخت به‌ دلخواه مشتری بصورت اقساطی یا یکجاپرداخت (راسی) نموده است. تایماز […]

آقای دکتر لطفا ابتدا مختصری از عملکرد ” بانک قرض الحسنه مهرایران ” در استان اردبیل ، از ابتدای سال ۱۴۰۳ را بیان نمائید:
با سلام به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) وبا درود به مقام معظم رهبری و ارواح طیبه امام (ره) و شهدای گرانقدر دولت بویژه شهدای خدمت ، روز بانکداری اسلامی را خدمت شما و همشهریان محترم تبریک و تهنیت عرض می کنم وبر خود لازم می دانم از همراهی مردم شریف استان در تحقق رسالت اجتماعی و ترویج سنت قرض الحسنه توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران و خدمت رسانی به آحاد جامعه بویژه اقشار ضعیف جامعه ، در سنوات گذشته کمال تقدیر را بعمل آورم.
از ابتدای سال ۱۴۰۳ نیز همانند سنوات گذشته، ” بانک قرض الحسنه مهرایران ” به پشتوانه مشتریان ارجمند ، همدلی و همبستگی را سرلوحه خود قرارداد و نیز در سایه اعتماد ارزشمند مشتریان و هم استانی ها، سالی پر فروغ را شروع نموده بطوریکه این بانک مجمع عمومی خود را بدون بند حسابرسی و با موفقیت برگزار وعملکرد بانک مورد تایید کلیه سهامداران قرار گرفت ؛ ما نیز با اتکال به خداوند متعال و حمایت همشهریان محترم گام های بلندی در راه خدمت به مردم فهیم استان برداشته ایم که در ادامه به آنها خواهم پرداخت.
در استان اردبیل که با تعداد ۱۲ شعبه در سطح شهرستانها و مرکز استان فعالیت داریم ، بیش از ۳۴ درصد رشد منابع را در سال ۱۴۰۳ شاهد هستیم که از لحاظ درصد رشد ، بیش از ۳ برابر رشد منابع سیستم بانکی استان است وتوانسته ایم در ۵ ماه اول سالجاری بیش از ۷۱ درصد اهداف ابلاغی بانک در خصوص جذب منابع را محقق نماییم و به اهداف تعیین شده در شاخص وصول مطالبات و اعطای تسهیلات دست یابیم.
به اطلاع برسانم در سایه اعتماد مردم و اعتقادشان به قرض الحسنه و برکات آن ، تقریباً تمامی اقساط تسهیلات اعطایی وصول شد یعنی حداقل ۵ /۹۹ درصد مطالبات به موقع وصول و دوباره به چرخه درآمده که درصد وصول تحقق یافته از استانداردهای بین المللی بانکداری نیز بالاتر است .
شعب ما در استان اردبیل از ابتدای سال ۱۴۰۳ توانسته اند به بیش از ۲۴۳۰۰ نفر ، بالغ بر ۱۹۲۵۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به مشتریان و نیازمندان اعطا نمایند. این تسهیلات برای رفع نیازهای مختلف از جمله تامین نیازهای ضروری زندگی ، معیشتی ، ازدواج و فرزندآوری ، هزینه های درمان ، توسعه کسب و کار و … پرداخت شده است.
از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون تسهیلات پرداختی به ازدواج جوانان به بیش از ۱۶۳ نفر با رقمی بالغ بر ۵۲۳ میلیارد ریال و تسهیلات فرزندآوری به بیش از ۱۵۷ نفر به مبلغ ۱۱۷ میلیارد ریال رسیده است.
در سالجاری موفق شده ایم برای سفر هوایی کربلای معلی از فرودگاه اردبیل بیش از ۱۵۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال پرداخت نماییم.

آقای فرجی آذر ، بانک قرض الحسنه مهرایران برای تحقق شعار سال ، چه برنامه ریزی هایی انجام داده است ؟
بانک قرض الحسنه مهر ایران ، همگام با سایر بخش های دولت محترم جمهوری اسلامی ایران و بر اساس سیاست های ابلاغی مدیر عامل محترم بانک ” جناب آقای دکتر شمسی نژاد” در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری وشعار سال ، جهت خدمت رسانی به مردم شریف استان ، برنامه هایی را مدون و ابلاغ نموده است که از جمله این موارد عبارتند از:
• راه اندازی جشنواره مهر پوز برای افزایش مشارکت مردم در تامین منابع قرض الحسنه
• افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه برای حمایت از بخش تولید
• تداوم پرداخت تسهیلات کالا کارت جهت حمایت از تولید /خرید/ فروش کالاو خدمات ایرانی.
• راه اندازی طرح صنعت کارت برای ایجاد قدرت خرید از مجموعه های صنعتی
• راه اندازی طرح سفر کارت جهت حمایت از توسعه صنعت گردشگری.
• راه اندازی اپلکیشن کیوبانک برای ایجاد تسهیل در امور بانکی مشتریان
• بکارگیری سامانه ضمان برای پرداخت تسهیلات بدون ضامن مبتنی بر اعتبار سنجی و خوش حسابی افراد.
• بکارگیری سامانه اخذ امتیاز حساب مشتریان جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه در بستر همراه بانک و سایت بانک

• افزایش سطح دسترسی آسان عموم مردم به خدمات افتتاح حساب و تقاضای تسهیلات از طریق مراجعه به پیشخوان مجازی در سایت بانک / همراه بانک / کیوبانک بدون حضور در شعب .
• بکارگیری سامانه صیاد در بستر همراه بانک و سایت بانک جهت اجرای قانون جدید چک
• بکارگیری سامانه امور مشتریان بانک با راه اندازی کال سنتر ۴۳۲۲-۰۲۱
• بکارگیری سامانه میعاد با هدف حذف کاغذ در اعطای تسهیلات در راستای توسعه بانکداری سبز و حفظ محیط زیست
آقای دکتر، بانک قرض الحسنه مهرایران در سال ۱۴۰۳ ، جهت ایفای مسئولیت های اجتماعی خود در استان اردبیل چه اقداماتی انجام داده است؟
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان اصلی‌ترین متولی قرض‌الحسنه در کشور، در کنار فعالیت‌های مالی، وظیفه‌ای اجتماعی نیز برای خود قائل است. فعالیت‌های گسترده این بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی که برخی از آن‌ها، مانند صرف وجه التزام برای کارهای عام‌المنفعه، برای نخستین بار در کشور توسط این بانک اجرا شده، گواهی بر این موضوع است. اکنون نیز این بانک سعی کرده پیشگام حمایت از ترویج علم و فناوری در جامعه باشد و به همین علت طرح نذر علمی را کلید زده است.
هر یک از افراد جامعه می‌توانند، تا مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان که سقف وام قرض‌الحسنه در سال ۱۴۰۳ است، وام بگیرند. این وام به حساب بنیاد مصطفی (ص) منتقل می‌شود و فرد اقساط آن را به بانک می‌پردازد. برای دریافت این وام نیازی به ایجاد معدل حساب نیست و اقساط آن از ۶ تا ۴۸ ماه است. کارمزد وام یاد شده نیز صفر درصد است. گفتنی است برای دریافت این وام نیازی به ارائه ضامن نیز وجود ندارد.
در تداوم وظیفه اجتماعی بانک ، در هفته بهزیستی امسال میزبان ۲۰۰ نفر از کودکان بی سرپرست و ایتام در مراسم نهار در یکی از تالار های شهر اردبیل بودیم.
در حوزه حمایت از ازدواج جوانان ، فرزندآوری و حمایت از اشتغالزایی نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد برکت نیز به مسئولیت اجتماعی بانک عمل کردیم و از ابتدای سال به پرداخت وام های قرض الحسنه در حوزه های مختلف اجتماعی به شرح ذیل نموده ایم :
۱۰۵۶ فقره وام حمایت از خرید کالای ایرانی به ارزش ۶۷۰ میلیارد ریال ،
۱۵۰۰ فقره وام سفر کارت به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال به مقصد کربلای معلی از فردوگاه اردبیل
۱۶۳ فقره وام ازدواج به ارزش ۵۲۳ میلیارد ریال ،
۱۵۷ فقره وام فرزند آوری به ارزش ۱۱۷ میلیارد ریال ،
آقای فرجی آذر در حوزه بانکداری هوشمند و الکترونیک ، امکانات بانک را به مخاطبان ما معرفی نمایید.
در استان اردبیل از ابتدای سالجاری برای بیش از ۲۰۳۰۰ نفرافتتاح حساب آنلاین و برای بیش از ۱۳۷۰۰ نفر تشکیل پرونده آنلاین انجام داده ایم و برای ۱۳۲۰۰ نفر خدمات همراه بانک برقرار کرده ایم.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه پرداخت وام‌های خرد قرض‌الحسنه نسبت به بانک‌های تجاری، چابک‌تر عمل می‌کند. به‌واسطه همین تخصصی بودن می‌تواند به‌سادگی در راستای دانش‌بنیانی شدن و هوشمند‌سازی قدم بردارد. هوشمند‌سازی در این بانک آغاز شده و خدمات ما را غیرحضوری کرده است. موفق شده‌ایم هزینه‌های نگهداری اسناد و بایگانی را از طریق ارتباط مستقیم با ثبت ‌احوال و سایر نهاد‌های مرتبط کاهش دهیم . بانک قرض الحسنه مهر ایران در سطح کشور تا امروز با خدمت‌دهی به بیش از ۱۷ میلیون خانوار در راستای هدف بانک و با برنامه‌ریزی دقیق حرکت نماید.
نگرش بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای ارائه تسهیلات، در پیش ‌گرفتن بانکداری دیجیتال بوده که با جدیت و استفاده از بستر‌های فراهم شده به دنبال آن هستیم. تا جایی که امروز به‌سادگی در بستر اینترنت و اپلیکیشن‌های بانک امکان دسترسی به خدمات بانک همچون افتتاح حساب و تقاضای تسهیلات و… وجود دارد؛ تا حدی‌ که می‌توان گفت تقریباً دیگر نیازی به حضور در شعبه بانک وجود ندارد.
ما از اولین بانک‌هایی بودیم که خدمت احراز هویت آنلاین سجام را ارائه دادیم و اولین بانکی بودیم که از طریق ثبت‌ احوال احراز هویت را به‌صورت غیرحضوری انجام دادیم؛ به‌طوری که همه روند‌های کاغذی در این بانک برچیده شد و با نگرش دانش‌بنیان شدن و با هدف تسهیل و تسریع ارائه خدمات و کاهش هزینه‌ها، واحدهایی در بانک تشکیل شده است. در واقع به جای برون‌سپاری، از سرمایه اجتماعی و منابع انسانی خود بانک استفاده می‌شود تا بیش از پیش ظرفیت‌های بانکداری نوین و دیجیتالی فعال شود. از سوی مدیران ارشد بانک این روند با جدیت دنبال می‌شود و معاونت فناوری اطلاعات بانک با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به‌سوی دیجیتالی و هوشمند شدن در حرکت است.

یکی از قدم‌های برداشته شده در این راستا ارائه کارت هدیه آنلاین است که موجب شده امروز دیگر نیازی به صدور کارت‌های هدیه سنتی مثل قبل وجود نداشته باشد و مشتریان این امکان را دارند که هدایای خود به اعضای خانواده و دوستانشان را به این شکل بدهند .
شایان ‌ذکر است که با افزایش این خدمات، از هزینه‌های جاری کاسته خواهد شد و ما در نظر داریم با این روند نرخ کارمزد را تا صفر پایین بیاوریم و با تنوع و گسترش خدمات و استقبال خدمت‌گیرندگان هزینه‌ها را از محل خدمات جبران کنیم تا در نهایت به نقطه‌ای برسیم که تسهیلات خود را بدون دریافت کارمزد به مشتریان پرداخت کنیم.
پیشنهاد شما به مدیران شرکتها و سازمان‌ها چیست برای اینکه حساب‌های مختلف خود را به بانک مهر ایران منتقل کنند؟
با توجه به فراهم شدن امکان پرداخت وام قرض الحسنه به اشخاص حقوقی تا سقف ۹۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت حداکثر هفت سال و همچنین افزایش سقف وام قرض الحسنه اشخاص حقیقی به ۴۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت حداکثر ۵ سال ، وجود بانک قرض الحسنه مهر ایران بیش از پیش در شرایط فعلی می تواند برای شرکتها و واحدهای تولیدی مغتنم و مثمرثمر باشد ؛ چرا که خدمات، طرح‌های تسهیلاتی و سیاست‌های اعتباری این بانک در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و بهبود شاخص‌های اجتماعی طراحی شده است.
بانک قرض الحسنه مهر ایران خاستگاه مردمی دارد و بدون شک تقویت آن منجر به تقویت مردم خواهد شد؛ پس چه خوب است که مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی آستین‌های همت را بالا بزنند و به این بانک برای جذب منابع بیشتر قرض‌الحسنه کمک کنند. بدون تردید قدرتمند شدن بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک‌هایی از این دست می‌تواند منجر به افزایش قدرت بخش عظیمی از جامعه با استفاده از خدمات و طرح های تسهیلاتی حوزه قرض‌الحسنه شود.
یکی از سرمایه‌های اصلی شرکت‌ها و سازمان‌ها نیروی انسانی آن‌هاست. اگر مدیر یک شرکت به این سرمایه توجهی نکند، در درازمدت بازنده است. یکی از کارهایی که همه مدیران باید انجام دهند این است که از کارکنان خود حمایت کنند، به‌ویژه در شرایط نامطلوب اقتصادی. از سوی دیگر این مدیران نباید و نمی‌توانند به کارکنان خود کمک بلاعوض ارائه کنند، بلکه باید کارکنان را در زندگی شخصی خود توانمند کنند و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه بهترین راه است که با تمرکز حسابهای خود در بانک مهر ایران می توانند از این امتیاز بانک برای دستیابی کارکنانشان به تسهیلات قرض الحسنه بهره مند شوند.

لطفا درباره طرح های بانک ، میزان استقبال آن در استان و نقش آن در جامعه بفرمایید.
درکناراعطای تسهیلات عادی قرض الحسنه برای مشتریان، طرح های جدید و متنوع نیز جهت تامین نیازهای مختلف متقاضیان درسالجاری طراحی وبه اجرا گذاشته شده است که هریک ازآنها به نوبه خود نیازهای بخشی از مشتریان را تامین می کند و اگر چه طبق آمار ها ، شاید اعداد و ارقام این طرح ها بصورت جداگانه آنچنان بالا نباشد ولی در مجموع با این طرح ها حق انتخاب مشتری در اخذ تسهیلات مد نظر قرار می گیرد ؛ که مختصرا” وبشرح ذیل توضیح میدهم:
جشنواره مهر پوز:
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای تقویت و افزایش توان مالی دارندگانِ فعالِ دستگاه‌های پوز فروشگاهی خود، اقدام به برگزاری جشنواره “مهرِ پوز” بصورت محدود و با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه متنوع و ویژه با امکان بازپرداخت به‌ دلخواه مشتری بصورت اقساطی یا یکجاپرداخت (راسی) نموده است.
هدف جشنواره :
• تقویت توان مالی دارندگان فعال پوزهای فروشگاهی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
• پرداخت وام قرض‌الحسنه ویژه از محل معدل حساب دستگاه‌های پوز
• امکان دریافت وام قرض‌الحسنه جهت خرید کالا و خدمات موردنیاز از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک برای دارندگان دستگاه‌های پوز
• امکان افزایش فروش اقساطی محصولات، برای دارندگان دستگاه‌های پوز بانک در قالب انعقاد قرارداد”پذیرندگی طرح کالاکارت”
مخاطبین جشنواره:
• تمامی دارندگان دستگاه‌های پوز فروشگاهی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
• تمامی متقاضیان دریافت دستگاه‌های پوز فروشگاهی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
مزیت جشنواره:
• دریافت وام قرض‌الحسنه ویژه، بیشتر از حالت عادی براساس معدل حساب مشتری و ضوابط داخلی بانک
• وام تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴% مانده بدهی سالیانه و بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماه
• بازپرداخت به دلخواه مشتری بصورت اقساطی (ماهیانه) یا یکجاپرداخت (راسی)
• امکان دریافت دسته‌چک صیادی با افتتاح حساب جاری نزد بانک
الزامات طرح:
• افتتاح حساب (قرض‌الحسنه پس‌انداز یا جاری) نزد یکی از شعب بانک (بصورت حضوری یا آنلاین)

• ارائه مستندات شغلی و تکمیل فرم درخواست دستگاه پوز فروشگاهی
بازه معدل گیری:
۳ ماه از ابتدای شهریورماه تا ابتدای آذرماه ۱۴۰۳
طرح مهریار:
تخصیص اعتبار قرض الحسنه با کارمزد ۴ % به پرسنل آن سازمان در ازای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان ( حقوق ، اضافه کاری ، بهره وری ، پاداش های مناسبتی ، بن کارت و … ) از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران به میزان ۴ درصد مجموع واریزی ماهیانه کارکنان با دوره بازپرداخت ۲۲ ماهه یا ۵ درصد با دوره بازپرداخت ۱۸ ماهه تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان برای هر کارمند
مثال : سازمانی که در هرماه ۱۰۰ میلیارد ریال به عنوان حقوق و مزایا به حساب کارکنان خود نزد شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت می نماید ، می تواند در هر ماه کارکنان خود را جهت اخذ وام معادل ۴ میلیارد ریال با اقساط ۲۲ ماهه یا ۵ میلیارد ریال با اقساط ۱۸ ماهه به بانک معرفی نماید .
طرح اعتبار در حسابجاری:
کلیه اشخاص حقیقی، اعم از کسبه و صاحبان صنوف مختلف پزشکان، وکلا، اساتید دانشگاه در حوزه علم و فرهنگ ، مهندسین ، معلمین، مدرسین موسیقی، دانشجویان، ورزشکاران، اهالی حرفه و فن و هنر و … می توانند با افتتاح حساب قرض الحسنه جاری حقیقی و استفاده از خدمات و مزایای آن(در قالب اخذ دسته چک/کارت نقدی شتابی بدون دسته چک/ دسته چک و کارت بصورت توأمان) نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران و تمرکز وجوه در اختیار خود اعم از درآمد، حقوق،مستمری،پاداش و پرداخت و انتقال وجوه مخارج روزمره و … از طریق امکانات این بانک، علاوه بر برخورداری از کلیه خدمات بانکی نظیر(خرید اینترنتی(اجناس- شارژ)از پایانه های فروش-برداشت وجه-واریز وجه از طریق دستگاهATM ، انتقال وجه پایا، ساتنا و سایر خدمات نوین بانکی از قبیل اینترنت بانک،موبایل بانک و …) بصورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی در تمامی ایام سال و به هر مقدار، همزمان براساس میزان مانده حساب پایان روز خود، امتیاز میانگین حساب کسب نموده و پس از گذشت حداقل سه ماه یا بیشتر از زمان افتتاح حساب خود، می توانند متناسب با امتیاز میانگین حاصله، از تسهیلات قرض الحسنه این بانک بهره مند شوند. شایان ذکر است حداکثر تسهیلات این بانک برای هر فرد، ۲ میلیارد ریال می باشد و در صورتی که امتیاز متقاضی، بیش از سقف فردی یادشده باشد، ایشان می تواند مازاد امتیاز مکتسبه خود را به بستگان درجه یک خود یا همسر، انتقال دهد
طرح تسهیلات امتیازی:
همانگونه که می دانید منابع قرض الحسنه بانک ها که از محل گردش حساب های اشخاص(اعم از حقیقی/ حقوقی) تأمین می گردد، محدود و درخواست های اشخاص برای دریافت تسهیلات از بانک ها نامحدود است.در این رابطه منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز محدود و متقاضیان اخذ تسهیلات قرض الحسنه از این بانک نسبت به سایر بانک ها بیشتر می باشند، لذا به منظوراستفاده بهینه از منابع و پاسخگویی مناسب به متقاضیان بویژه افراد نیازمند و اقشارآسیب پذیر، اعطای تسهیلات قرض الحسنه، بموجب امتیاز و اولویت صاحبان حساب نزد این بانک فراهم گردیده است.
از این رو دارندگان حساب های قرض الحسنه (جاری یا پس انداز) می توانند با رعایت ضوابط و مقررات جاری بانک و به انتخاب خودشان از تسهیلات قرض الحسنه این بانک بهره مند گردند.
در این راستا بانک قرض الحسنه مهر ایران مبادرت به تنظیم ضرایب امتیازی با توجه به مدت انتظار هریک از مشتریان بمنظور اولویت بندی در اعطای تسهیلات نموده است که با توجه به امتیاز مشتری بموجب میانگین حاصله در حساب، مبلغ تسهیلات قابل استفاده و میزان اقساط ماهانه، در قسمت راهنمای مشتریان قابل مشاهده می باشد .

طرح اندوخته بانوان :
در این طرح هر یک از بانوان حائز شرایط افتتاح حساب، می توانند با واریز مبلغ مستمر ماهیانه، نسبت به افزایش اندوخته خود اقدام نموده و از تسهیلات طرح اندوخته بانوان مهر ایران به شرح ذیل بهره مند گردند:
۱٫ متقاضیان با انجام ۴ واریز مستمر ماهیانه هریک به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و همزمان با چهارمین واریزی(در ماه چهارم)، از تسهیلات مرحله اول، به مبلغ ۵ میلیون تومان با بازپرداخت۲۴ ماهه بهره مند می گردند. (مبلغ ۱.۶۰۰ هزار تومانی مشتری به صندوق اجتماعی بانک منتقل می گردد)
۲٫ پس از دریافت تسهیلات مرحله اول و بمنظور امکان بهره مندی از تسهیلات مراحل بعدی به مبلغ ۱۸ میلیون تومان ، از ابتدای ماه پنجم، متقاضیان می بایست نسبت به ادامه واریز مستمر ماهیانه همراه با قسط تسهیلات مرحله اول، به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان مبادرت ورزند.
۳٫ بعد از ۲۴ ماه و تسویه تسهیلات مرحله اول، از تسهیلات مراحل بعدی به ترتیب به مبلغ ۱۸ میلیون تومان / ۲۸ میلیون تومان/ ۵۰میلیون تومان با بازپرداخت ۲۴ و۳۶ ماهه بهره مند گردند.

تبصره: متقاضیان در هر مرحله، در صورت عدم نیاز به وام مرحله بعد، پس از تسویه وام دریافتی یا گذشت یک سوم از زمان بازپرداخت اقساط، می توانند مجموع مبالغ واریزی مستمر ماهیانه خود را برداشت نمایند.

طرح اندوخته اجتماعی:
بانک درراستای تامین رفاه حال مشتریان و بهره گیری از کمک های جمعی به منظور رفع احتیاجات ضروری اقشار آسیب پذیر جامعه اقدام به راه اندازی این طرح نموده و در دو حالت انفرادی و سازمانی اجرا می گردد. در حالت انفرادی ، هرشخص می تواند با واریز مبلغی بصورت مستمر ماهانه به مدت ۴ ماه ، از تسهیلات قرض الحسنه به میزان ۵ /۲ برابر اندوخته خود ، با کارمزد ۴ % و بازپرداخت ۲۴ ماهه بهره مند شود.

همچنین در حالت سازمانی نیز ، هر فرد می تواند به میزان ۳ برابر اندوخته خود با شرایط فوق استفاده نماید؛ لازم به ذکر است اندوخته فرد تا پایان اقساط نزد بانک باقی می ماند.
در این طرح به ازای هرماه انتظار بیشتر ، ۶ ماه به مدت بازپرداخت تسهیلات اضافه می شود و سقف مدت بازپرداخت ۴۸ ماه می باشد.
طرح انتقال امتیاز حساب به نیازمندان:
ازخدمات خوب بانک قرض الحسنه مهرایران برای مشتریان درخدمت به همنوعان می باشد وبااین طرح مشتریان بانک میتوانند برای برخوردارنمودن سایراقشارنیازمند بخصوص فرزندان وبستگان درجه یک ودیگر افراد ازتسهیلات قرض الحسنه، بخشی از امتیاز حساب خودرا به آنها انتقال دهند تا این نیازمندان نیز بتوانند از وام قرض الحسنه برای حل مشکل خود بهره مند شوند.
طرح حمایتی ومشارکتی:
برخی از اشخاص بویژه اشخاص حقوقی، شرکت ها، کارخانجات ،کارگاهها ، ادارات ، نهادها و موسسات و حتی اشخاص حقیقی که مجموعه ای از پرسنل در فعالیت اقتصادی خود دارند، منابعی در اختیار دارند که با عقد تفاهم نامه با بانک قرض الحسنه مهرایران و تلفیق آنها با منابع بانک ، شرایطی فراهم می آورند که کارکنان و افراد شان بدون انتظارو تا ۶۰۰ میلیون ریال نیز جهت رفع نیاز از تسهیلات قرض الحسنه بهره مند شوند.
کالا کارت و حمایت از کالای ایرانی:
همه تسهیلات اعطایی بانک قرض الحسنه مهرایران در راستای حمایت از اشتغال های کوچک و تولید کالای ایرانی می باشد. اگر چه تسهیلات این بانک ارقام ﺧُرد می باشد ولی با همین رقم ﺧُرد که قرض الحسنه و کم بهره می باشد ، با فراهم شدن امکان خرید کالاهای اساسی و ضروری ، بسیاری از مشکلات خانواده ها که موجبات آرامش روحی و اجتماعی آنهاست ، حل می گردد که این موضوع اسباب موفقیت خانواده ها را در فعالیت اقتصادی شان فراهم آورند و با ایجاد اشتغال های کوچک ، منابع مالی برای خانواده ها حاصل میگردد و تداوم فعالیت واحدهای تولیدی نیز فراهم می گردد که تمامی اینها در راستای فرمان مقام معظم رهبری می باشد.
در پایان چنانچه مطلبی از قلم افتاده است را بیان بفرمایید.
ازاینکه وقت گذاشتید برای شنیدن گزارشی از نحوه فعالیت وعملکرد بانک قرض الحسنه مهرایران بسیارمتشکرم جا دارد دراین فرصت از زحمات کارکنان بانک مهر ایران در اقصی نقاط استان وهمچنین ازحمایت مردم ومشتریان عزیز ومسئولین محترم درتحقق شایسته وظایف بانکی واجتماعی بانک قرض الحسنه مهرایران نهایت تشکرخود را اعلام نمایم.