محمد شبانی، شهردار بهارستان در نشست خبری به اصحاب رسانه افزود: برای حل یک چالش‌ نامه‌ای را به استاندار اصفهان به عنوان قائم مقام شورای شهر بهارستان ارسال کرده‌ام و خواستار رسیدگی به این وضعیت و پایان ۲ مدیریتی شهری و تعیین تکلیف شهروندان شده‌ام.
وی خاطر نشان کرد پس از بررسی‌های بسیار، شهرداری بهارستان در شورای حل اختلاف دستگاه‌های اجرایی از شرکت عمران در راستای عدم انجام تکالیف محوله در فازهای ۲ و ۳ شکایت کرده که پس از بررسی‌ها و برگزاری جلسات متعدد شورای حل اختلاف دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان رأی به الزام شرکت عمران نسبت به رفع نواقص تکمیل و تجهیز فازهای دو و ۳ و تحویل به شهرداری کرده است.
شبانی افزود: این حکم از تاریخ بیست اردیبهشت ماه به مهلت ۱۰ روز برای تعیین و اعلام برنامه‌های عمران برای تکمیل فازهای ۲ و ۳ و تحویل به شهرداری مهلت می‌دهد که هنوز در این زمینه نیز اقدامی صورت نگرفته است.
شبانی همچنین به اختلاف دیدگاه شهرداری بهارستان با شرکت عمران این شهر اشاره کرد و گفت: این شرکت بعنوان نماینده دولت در وزارت راه و شهرسازی باید پروژه‌های تکمیل شده را بطورکامل به شهرداری تحویل بدهد که تاکنون این کار به خوبی صورت نگرفته است

شهردار بهارستان پس از پاسخ به  ابهامات، موافقت خود  جهت برگزاری جلسه‌ای با حضور شهردار بهارستان و مدیرعامل شرکت عمران همچنین معاونین هر دو مجموعه،رسانه‌های شهر بهارستان و در صورت لزوم حضور مردم شهر بهارستان اعلام کرد.

درادامه  مدیر روابط عمومی شهرداری بهارستان تصریح کرد:در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان  به پاس همراهی‌ها در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش و مشارکت در برگزاری مراسمات و برنامه‌ها و حمایت از مدارس شهر بهارستان شهردار بهارستان به عنوان شهردار برتر استان اصفهان بر اساس ارزیابی‌ها و ملاک‌های اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان انتخاب شد.‌