ابراهیم علی پور رئیس شورای شهر اردبیل امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه گفت: از تلاش تک تک خبرنگاران که تمامی حوادث شهری را به قلم می‌کشند تا مدیران پاسخگو باشند؛ تقدیر و قدردانی می‌کنم.

وی ضمن تشریح علمی و تخصصی عملکرد شورا و شهرداری طی سالهای اخیر بویژه در حوزه عمران،شهرسازی و توسعه شهری، افزود: بودجه عمرانی امسال شهرداری اردبیل بر خلاف تمام سالهای گذشته با همکاری تمامی اعضای شورای شهر بالای ۷۲ درصد است که نشان میدهد اردبیل جز شهرهای پیشرو در توسعه می‌باشد.

علی پور با بیان اینکه زمانی که بودجه هزینه های جاری کاهش یافته و بودجه عمرانی افزایش یابد اقدامات ماندگار در شهر انجام شود گفت: در واقع کاهش هزینه‌ها اقدامی ارزشمند در طول این سالها بوده است.

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به اجرای پروژه های کلان عمرانی و شهرسازی در اردبیل بیان کرد: طرح ساماندهی مبادی ورودی شهر که امام جمعه محبوب اردبیل نیز به آن تاکید داشته و پیگیر این موضوع هستند؛مطالعه آن اتمام و وارد مرحله اجرایی شده است.

علی پور به تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل اشاره کرد وگفت: طرح تفصیلی شهر اردبیل بزرگترین دستاورد شورا و شهرداری در حوزه شهرسازی در ۲۰ سال گذشته است که از سال ۹۳ باید به روز رسانی می‌شد اما انجام نشده بود که خوشبختانه در سال ۱۴۰۳ تصویب شد وبه زودی ابلاغ میشود.

وی یادآور شد: در طرح تفصیلی شهر بیشترین توجه به حاشیه شهر و کم برخوردار است و این به همت و با تلاش تک تک اعضای شورای شهر اردبیل بوده است.

رئیس شورای شهر اردبیل اضافه کرد: اجرای پروژه فیبر نوری در شهر اردبیل طرحی است که با موافقت تمامی اعضای شورای شهر تصویب شد.قرار نیست این طرح در یک منطقه اجرا و در یک منطقه دیگر اجرا نشود.

علی پور ادامه داد: طرح جامع شهر اردبیل و طرح جامع احیای بافت تاریخی بازنگری شده و اردبیل با الهام از توسعه میان افزایی شهری، روز به روز در حال گسترش است و خدمات هفتگانه نیز باید توسعه یابد.

رئیس شورای شهر اردبیل عنوان کرد: در کنار افتتاح تقاطهای غیر همسطح سردار سلیمانی و نیایش، پل بسیج نیز با پیشرفت ۹۲ درصد در حال اتمام بوده و پل آقا باقر نیز به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی به اجرای ساماندهی رودخانه بالیخلی چای به طول ۷ کیلومتر با یک هزار میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: این پروژه از اقدامی است که اردبیل را از گنداب وسط شهری خلاص خواهد کرد.

علی پور به حداث پارک‌ها در سطح شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: آمار سرانه فضای سبز در شهر فاجعه آور است و کمتر از میانگین کشوری است. باید از چمن کاری عبور کرده و به سمت درختکاری برویم. سطح سبز با فضای سبز متفاوت است.

رییس شورای شهر تصریح کرد: محلات حاشیه شهر از سرانه استاندار فضای آموزشی فاصله زیادی دارد. عدالت آموزشی در سطح شهر اردبیل رعایت نشده است و حاشیه شهر و مناطق محروم نیازمند ساخت مدارس است.

وی با تاکید براینکه درصد پیشرفت گیری باید بر اساس برنامه مدون در نظر گرفته برای پروژه باشد نه به صورت هزینه ای؛گفت: جهت رفع این نقیصه، نرم افزار کنترل پروژه به همت واحد شهرسازی در حال تهیه می باشد.

علی پور همچنین در ادامه جلسه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص ترافیک شهری گفت: ترافیک بحران نیست. بحران بصورت غیر منتظره به وجود میاید و در عرض یک ماه مدیریت و جمع اوری میشود. اما ترافیک یک مسئله است و باید مدیریت شود. نمیتوان مسئله ترافیک را در اردبیل را به صفر رساند بلکه باید مدیریت کرد.

رئیس شورای شهر در پایان گفت: روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه جلسات شورا برگزار خواهد شد و از تمامی خبرنگاران دعوت میکنم روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۸ در جلسه رسمی شورای شهر که بصورت علنی برگزار خواهد شد حضور داشته باشند.

انتهای پیام/