مدیر عامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:مدیریت مصرف برق شامل مجموعه أی از فعالیتهای به هم پیوسته بین صنعت برق و مشترکین آن به منظور منطقی کردن مصرف برق است تا بتوان با کارآیی بیشتر و هزینه کمتر به مطلوبیت یکسانی در زمینه برق دست یافت .
بدین ترتیب هم عرضه کننده برق و هم مصرف کننده آن به سود بیشتری دست خواهند یافت البته این نکته را باید متذکر شد که هدف از مدیریت مصرف برق کاهش میزان تولید و کاستن از رفاه جامعه نیست بلکه کاربرد منطقی وبخردانه انرژی الکتریکی و استفاده صحیح از آن است که نتیجه آن حفظ و حتی افزایش تولید و رفاه جامعه خواهد بود وی تصریح کرد:

ما باور داریم، شهروندان اصفهانی، با رعایت و مصرف درست و بهینه برق، حذف موارد غیر ضروری، کنترل و پایش مصرف انرژی به ویژه در بخش استفاده از تجهیزات و لوازم سرمایشی، زمینه را به منظور برخورداری عموم از این خدمت بی بدیل فراهم می کنند.

وی با تشریح اجرای این طرح اظهار داشت: مشترکین خانگی می‌توانند ضمن بهره‌مندی از جوایز بسیار ارزشمند پویش با انرژی، در این طرح که به منظور مشارکت مشترکان خانگی شبکه برق کشور در صرفه‌جویی مصرف برق و با هدف تسهیل تأمین برق در ماه‌های گرم از(ابتدای خرداد تا پایان شهریورماه) همزمان با سراسر کشور در اصفهان اجرامی‌شود، مشارکت کنند.
دادخواه تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق اصفهان امکان مشارکت مشترکان خانگی را در اجرای طرح کاهش مصرف برق فراهم کرده است، در صورتی که مشترکان خانگی مشمول طرح، میزان مصرف برق خود را طی دوره اجرای طرح نسبت به مدت زمانی مشابه سال قبل کاهش داده باشند “پاداش صرفه‌جویی” از حاصل ضرب میزان کاهش مصرف در نرخ هر پله مصرف برای آنها محاسبه و اعمال می‌شود.

صرفه جویی در برق یک موضوع مهم است که می‌تواند به کاهش هزینه‌های خانواده و حفظ محیط زیست کمک کند. در ادامه به برخی اقدامات کاربردی برای صرفه جویی در برق اشاره کرد،وافزود؛

استفاده لامپ‌های LED نسبت به لامپ‌های فلورسنت و هالوژن کمتر انرژی مصرف می‌کنند و عمر طولانی‌تری دارند.

وی بااشاره به استفاده از سیستم‌های خورشیدی افزود: نصب پنل‌های خورشیدی برای تأمین بخشی از نیاز برق خانه می‌تواند به صرفه جویی در برق و کاهش هزینه‌های برق کمک کند.

وی گفت: استفاده از دستگاه‌ها با ظرفیت مناسب و مناسب برای نیاز خود می‌تواند به صرفه جویی در برق کمک کند.

دادخواه تصریح کرد: عایق کاری مناسب در مناطق سرد و گرم می‌تواند به حفظ دمای مطلوب در داخل خانه کمک کند و از صرف بیش از حد برق جلوگیری کند.

همچنین پایش و نظارت بر مصرف برق خانه و شناسایی منابع تلفات مصرف برق می‌تواند به بهینه سازی مصرف برق و صرفه جویی در آن کمک کند.

با اعمال این اقدامات، می‌توانید به صرفه جویی در برق و حفظ منابع طبیعی کمک کنید و هزینه‌های خود را نیز کاهش دهید.

پاداش کاهش مصرف برق، در قبض مشترکان درج می‌شود و آن‌ها برای دوره‌های بعدی بستانکار خواهند شد.