سید رضا مرتضوی در جمع اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه جنایات و نسل‌کشی رژیم منحوس صهیونیستی در غزه، آبروی نظام سلطه را برده است، گفت: رژیم منحوس صهیونیستی با ددمنشی بیش از ۱۳ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده و بیمارستان‌ها مورد حمله قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: جنایات رژیم صهیونیستی و شهادت بیش از ۳۴ هزار نفر که اغلب آنها زنان و کودکان هستند و کشورهای اروپایی و آمریکا به راحتی از کنار این جنایات می‌گذرند و در سطح جهان جریان‌های رسانه‌ای مختلفی را شکل می‌دهد تا اخبار به گوش مردم نرسد اما شهادت ۱۴۰ خبرنگار در آن منطقه باعث شد تا برنامه‌ریزی‌های نظام سلطه به هم بخورد و اگر امروز شاهد تظاهرات ضد رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا هستیم، ناشی از خون شهدا و جان‌فشانی خبرنگاران شهید است. وی افزود:

شکل‌گیری شوراها یکی از مظاهر و تجلی‌گر حضور و بروز اراده مردم برای تعیین سرنوشت‌شان در حکمرانی و اعمال نظر در مدیریت کشور است و از جمله اصول بسیار مترقی بود که در قانون اساسی پیش‌بینی شد.
وی افزود: امام(ره)‌ سال ۵۸ فرمان تشکیل شوراها را صادر کرد تا مشکل کشور  با حضور نخبگان و افراد موثر مناطق مختلف مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار بگیرد.
استاندار در ادامه سخنانش به وظیفه رسانه‌ها در آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم اشاره کرد و  گفت: اصحاب فرهنگ و رسانه یکی از مولفه‌های نظام حکمرانی هستند و اگر نقش‌شان در نظام حکمرانی به درستی دیده شود، حقوق مردم به شکل بهتری مطالبه‌گری و رسیدگی خواهد شد. اگر جایگاه صحیح رسانه به درستی دیده و نسبت به جایگاه رسانه برنامه‌ریزی می‌شد، تصمیمات آگاهانه‌تر و مناسب‌تر اتخاذ می‌شد.
وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی مثل تمام دنیا جایگاه خبرنگاران و اصحاب رسانه، متناسب با نقش‌شان نیست، افزود: متاسفانه مهم‌ترین ظرفیت‌های این حوزه و اصلی‌ترین ماموریت خبرنگاران و اصحاب رسانه مورد غفلت قرار گرفته و باید به این سمت برویم که رسانه‌ها جایگاه و نقش خودشان را پیدا کنند و امیدواریم که به سهم خودمان در سطح استان به این موضوع توجه کنیم.
مرتضوی گفت: سال گذشته انتخابات بسیار حساس و سرنوشت‌سازی داشتیم و همه رسانه‌های نظام سلطه مامور شده بودند که انتخابات ایران را مضمحل کنند و برای این مهم از ماه‌ها و سال‌ها قبل برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داده بودند و همه تلاش‌شان را برای ناامیدسازی و کم جلوه دادن حضور مردم انجام دادند