عرفان منش با بیان اینکه در ادوار گذشته با نگاه مدیریت مصرف آب، نسبت به کاشت چمن در سطح شهر نگاه مخالفت آمیزی وجود داشت گفت: بر این اساس شهروندان به تدریج در استفاده از چمن و فضای سبز بی بهره می‌شدند در حالی که شهروندان علاقه به بستر سبز و چمن دارند، در این راستا در سازمان نگاه به تولید گیاهان بومی شکل گرفت تا در پارک‌ها بستر سبز و چمن که مصرف آب کمتری دارند، داشته باشیم و در این دو سال دستاوردهای خوبی را رقم زدیم.

وی گفت: سازمان در اجرای اقدامات علاوه بر ایفای نقش خود در شهر، نقش ملی خود را نیز دنبال می‌کند، زیرا بقیه شهرها ما را الگوی خود قرار می‌دهند.

عرفان منش با اشاره به اینکه بعضی درختان همچون بید مجنون و اکالیپتوس حس مادرانه و درختان شاخه افراشته همچون کاج و سرو جنبه پدرانه دارد افزود: این نوع خاصیت درختان در کاشت آنها در فضاهای مختلف از جمله تفریحی لحاظ می‌شود، در پارک‌ها و فضای تفرجگاهی درختان شاخه آویزان و برگ پهن و در عرصه جنگلی و حاشیه شهر مخروط داران کاشته می‌شود.

وی افزود: در مرکز تولیدی جروکان از سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی کردیم که همه نیازهای شهر در تأمین گل‌های فصلی در آن انجام شود، مرکز محمودآباد را که مجموعه‌ای تحقیقاتی بود، تبدیل به اولین مرکز تولید گیاهان پوششی کشور کردیم.

به گفته وی از تابستان پارسال ۱۷۰ هزار مترمربع انواع چمن گرمسیری تولید کردیم، این نوع چمن مناسب اقلیم ما است و نیاز آبی کمتری دارد، این در حالی است که علاوه بر بحران آب در اصفهان، در شهر با بحران کیفیت خاک نیز روبرو هستیم.

عرفان‌منش با تاکید بر اینکه توجه به ظرفیت ژنتیکی بومی خودمان نکرده بودیم اما ما این نگاه را تغییر دادیم افزود: در این راستا با توجه به ظرفیت ژنتیکی خودمان پوشش گیاهی شهر را جایگزین می‌کنیم.

وی از اجرای طرح هوشمند سازی آبیاری در منطقه سه شهر اصفهان خبر داد تصریح کرد: به کمک شرکت دانش بنیان، هوشمندانه آبیاری کردن و اینکه چه مقدار آب در چه زمانی و چگونه برای فضای سبز استفاده کنیم را تحقق خواهیم داد، در کشور ممکن است آبیاری مکانیزه باشد اما هوشمندانه نیست، ما در اصفهان آن را امکان پذیر خواهیم کرد.