سیدشهاب الدین نبی پور در جمع خبرنگاران رسانه‌های دیداری و شنیداری با تبریک دهه مبارک فجر و با بیان اینکه نقش رسانه ها در بیان مشکلات و رفع نواقص و ایرادات، بی بدیل و شایسته تقدیر است، اظهار داشت: از همه رسانه های استان به خاطر همکاری، همراهی و تعاملات ارزنده‌ای که با مجموعه مخابرات منطقه ایلام دارند، صمیمانه تقدیر و تشکر می نماییم.

مدیر مخابرات منطقه ایلام ارائه ارتباطات پایدار، با کیفیت و با امنیت به مردم و دستگاه ها را از راهبردهای شرکت مخابرات در چهارچوب قوانین و مقررات عنوان کرد و بیان داشت: با جذب اعتبارات و منابع مالی تلاش شد که عقب ماندگی‌ها گذشته جبران شود، در سال جاری ۳۲۲ میلیارد تومان در استان هزینه شد که نسبت به سنوات گذشته رقم مناسبی به حساب می‌آید.

نبی‌پور به افزایش ظرفیت تلفن ثابت در استان با راه‌اندازی سویچ نرم‌افزاری(نسل نوین مخابرات) اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ۵۰ هزار شماره تلفن جدید از نسل نوین مخابرات با درنظر گرفتن مسائل پدافند غیرعامل و بر مبنای آی‌پی و با امنیت بسیار بالا به ظرفیت تلفن ثابت استان اضافه شد.

وی با بیان اینکه فیبرهای نوری هوایی استان به خاکی تبدیل می‌شوند، اضافه کرد: با توجه به مشکلات قطعی فیبرهای هوایی(شکارچیان، تیرهای هوایی و سرقت از عمده دلایل مشکلات فیبرهای هوایی است) ضرورت دارد این فیبر بصورت زمینی کار گذاشته شوند.

مدیر شرکت مخابرات منطقه ایلام به فیبررسانی در سطح روستاها اشاره کرد و ادامه داد: برای پیشبرد شبکه ملی اطلاعات پروژه USO در دو فاز اجرایی شد که فاز اول آن ۱۸۳ کیلومتر با اعتبارات دولتی در استان انجام و له بهره‌برداری رسید و فاز دو آن به طول ۴۱۶ کیلومتر مجددا به استان ابلاغ شد که ۱۵۰ کیلومتر آن در دست اقدام است و نیمی از این ۱۵۰ کیلومتر نیز آماده بهره‌برداری است.

نبی‌پور به سرویس های VDSL و FTTH پرداخت و اضافه کرد: سرویس VDSL نسل جدیدتر ADSL است که پهنای باند تا ۸۰ مگابایت را ارائه می دهد، در حال حاضر شهرستان‌های مهران، سرابله و برخی نقاط ایلام از این سرویس استفاده می‌کنند، تلاش می‌شود این سرویس به سایر نقاط استان نیز گسترش یابد. سرویس FTTH یک ارتباط باکیفیت، پایدار و پرسرعت ارائه می دهد، شرکت مخابرات ایلام تلاش دارد این سرویس را با همکاری شهرداری ها توسعه و در اختیار مردم قرار دهد.

وی تصریح کرد: چهار سایت ۵G با پهنای باند بالای ۳۰۰ مگابایت در ایلام نصب شده و بنا است به تعداد این سایت‌ها افزوده شود همچنین تعداد ۲۷ سایت ۴G جدید در سطح استان نصب و راه‌اندازی شده است.

سایت‌های ۲G موجود در استان به ۴G ارتقاء داده شده اند.

مدیر شرکت مخابرات منطقه ایلام گفت: در بخش بولی به خاطر دور دست بودن، نواقصی در پوشش و ارتباطات وجود دارد که با اجرای فیبر نوری در این مناطق تا فروردین ماه سال آینده این نواقص حل می‌شوند.

نبی‌پور در پایان اظهار داشت: شماره ۹۹۹۰ همراه اول به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مردم استان می‌باشد و می توانند مشکلات و نواقص را به این شرکت اطلاع بدهند. همچنین اصحاب رسانه نیز می‌توانند در امر اطلاع رسانی پلی بین مردم و شرکت مخابرات باشند و مشکلات مردم را منعکس کنند.