مدیرکل سازمان صمت استان ایلام در تور راویان پیشرفت اصحاب رسانه از طرح های این اداره کل در سطح استان ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی از احیای ۲۴ واحد صنعتی و تولیدی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

رضا محمدرحیمی اظهار داشت: توسعه واحدهای صنعتی، احیای واحدهای راکد، حفظ واحدهای موجود و استفاده از ظرفیت خالی واحدهای صنعتی از مهم ترین سیاست های دولت سیزدهم و برنامه‌های این اداره کل در سال جاری است و اقدامات مطلوبی در این خصوص انجام شده است.

وی در جریان بازدید از واحد تولیدی نخ تابان زرین دست با بیان اینکه احیا این واحد تولیدی سبب اشتغال‌زایی شده گفت: واحد مذکور تولید کننده تک رشته‌ها و گونی پلاستیکی از پروپیلن است و تولیدات آن بصورت صد در صد صادر می شود.

این مسئول تصریح کرد: واحد تولیدی نخ تابان زرین دست ایلام با سرمایه‌گذاری ۵۵ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۴هزارو ۱۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی ایلام احداث شده و زمینه اشتغال ۶۰ نفر را فراهم کرده است.

وی در بازدید از واحد پلیمر پلاستیک هینا با بیان اینکه کار تولید نایلون های عریض در این واحد صنعتی انجام می گیرد افزود: ۱۰۰ درصد تولیدات این واحد نیز به کشور عراق صادر می شود و ۲۶ نفر در این واحد صنعتی فعالیت می کنند.

محمدرحیمی ادامه داد: این واحد تولیدی با ۳۵ میلیارد تومان سرمایه پس از گذشت بیش از ۱۷ سال رکود به چرخه تولید بازگشته است.

وی با بیان اینکه احیا این واحد سبب تولید، اشتغال و صادرات شده اضافع کرد: راه اندازی پروژه‌های تولیدی تنها با همراهی بخش خصوصی میسر خواهد بود.

مدیرکل صمت استان ایلام به احیا و افزایش ظرفیت ۲۴ واحد صنعتی طی سال جاری اشاره کرد و افزود: به بهره برداری رسیدن طرح های نیمه تمام، افزایش ظرفیت واحدهایی که کمتر از میزان ظرفیت اصلی تولید داشته و احیای واحدهای تعطیل از جمله اقداماتی است که به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

بازدید از شرکت ارغوان گستر ایلام از جمله برنامه های این تور رسانه ای بود و مهندس محمدرحیمی در جریان این بازدید تاکید کرد: بیش از یک صد هزار میلیارد تومان طرح صنعتی نیمه تمام در حال احداث در استان وجود دارد.

این مسئول با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی شرکت ارغوان گستر گفت: با تلاش های انجام شده به زودی شاهد راه‌اندازی فاز اول این شرکت خواهیم بود.

وی ابراز کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۸ به واحدهای صنعتی اختصاص یافته است و با راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام و شروع سرمایه‌گذاری‌های جدید آینده صنعتی استان مطلوب ارزیابی می شود.

مدیرکل سازمان صمت استان ایلام در بازدید از طرح صنعتی گچ ایلام صالح بیان کرد: استان ایلام در حوزه معدن دارای ظرفیت‌های بالایی است و ۱۶ ماده معدنی در استان ایلام وجود دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی ۲ سال گذشته این واحد صنعتی فعال شده است و اشتغال۸۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۷۰ نفر بصورت غیر مستقیم را به دنبال داشته است.

محمد رحیمی تصریح کرد: بخش عظیمی از تولیدات این واحد صنعتی به کشور عراق و کویت صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه دست سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در استان ایلام به گرمی می‌فشاریم، افزود: این استان محل امنی برای سرمایه گذاران خواهد بود و شرایط کار و فعالیت در استان ایلام فراهم است.

محمدریمی در پایان خاطرنشان کرد: تعامل با بخش خصوصی و فعالان این بخش باید بیش از گذشته منظر قرار گیرد و نسبت به دغدغه های مدیران واحدهای صنعتی پاسخگو باشیم تا آن واحد تولیدی با انگیزه بیشتر به فعالیت بپردازد.