مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت ایام دهه فجر، به تشریح فعالیت مراکز درمان ملکی و غیرملکی در دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم که به جمعیت ۳میلیون و ۷۰۰هزار نفری بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان اصفهان خدمت ارائه می دهند، پرداخت و اعلام کرد: دولت هر سال از طریق برنامه و بودجه سرانه درمانی را برای این بخش اعلام می کند ولی سازمان تامین اجتماعی از این سرانه بهره ای نمی برد و این پرسش مطرح است که چرا این مبلغ به سازمان تحویل نمی شود.
دکتر محمد رجالی با اشاره به انجام ۱۰میلیون خدمات سرپایی در سال ۱۴۰۱در درمان مستقیم که شامل ۵میلیون ویزیت تخصصی و فوق تخصصی و ۵میلیون آزمایش و موارد پاراکلینیک است، گفت: همه خدمات درمانی در مراکزملکی بصورت رایگان ارائه می شود.

رجالی با اذعان به رشد۱۸درصدی عملکرد در ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، گفت: در سال ۱۴۰۱، بین ۵تا۷هزار مورد بستری و جراحی بیشتر از سال ۱۴۰۰ داشته ایم. همچنین، در ۹ ماهه اول امسال، افزایش ۸درصدی بستری را نسبت به زمان مشابه سال قبل داشتیم و پوشش این خدمات توسط مراکز تامین اجتماعی به کاهش هزینه های درمان افراد جامعه کمک می کند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان، راه اندازی بخش جراحی قلب بیمارستان شریعتی با توجه به جمعیت بیمه شده استان را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: انجام بیش از سیصد عمل جراحی قلب در این بیمارستان خدمت بزرگی به افراد تحت پوشش و افزایش امید به زندگی است.
او با بیان اینکه سالانه ۹ تا ۱۰میلیارد تومان هزینه جراحی قلب داریم، از راه اندازی آنژیوپلاستی در کنار جراحی قلب در بیمارستان شریعتی خبر داد و یادآور شد: بسیاری از عارضه های قلبی در بخش آنژیوپلاستی درمان می شود