2024/05/03 | ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ | 18:17
اخبار ویژه
تبلیغات

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل

فعالان اقتصادی برای دریافت شناسه یکتا تا پایان سال جاری فرصت دارند

فعالان اقتصادی برای دریافت شناسه یکتا تا پایان سال جاری فرصت دارند

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: فعالان اقتصادی تا پایان امسال فرصت دارند کد شناسه یکتا دریافت کنند و چنانچه اقدامی در این زمینه انجام ندهند از سوی دولت به عنوان فعال اقتصادی محسوب نمی‌شوند. روزگار پرس به نقل از تایماز نیوز/ یعثوب نژادمحمد روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۵۲ […]

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: فعالان اقتصادی تا پایان امسال فرصت دارند کد شناسه یکتا دریافت کنند و چنانچه اقدامی در این زمینه انجام ندهند از سوی دولت به عنوان فعال اقتصادی محسوب نمی‌شوند.

روزگار پرس به نقل از تایماز نیوز/ یعثوب نژادمحمد روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۵۲ هزار و ۸۰۶ درخواست صدور مجوز کسب و کار در استان در درگاه ملی مجوزها، ثبت شده بود که از این تعداد ۳۳ هزار و ۴۵۶ مجوز صادر شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این ۲ هزار و ۹۰ متقاضی از درخواست خود انصراف داده، ۴۴ درخواست باطل و مابقی درخواست‌ها هم در مرحله استعلام، تایید و تکمیل مدارک برای صدور مجوز است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل اضافه کرد: ۸۱ درصد مجوزهای صادر شده در این استان در بازه زمانی مقرر در درگاه ملی مجوزها و ۱۹ درصد خارج از مهلت قانونی مقرر صادر شده است.

محمدنژاد با اشاره به اهتمام مسئولان در حمایت از سرمایه‌گذاری در استان بیان کرد: تاکنون ۲۹۳ مورد شکایت از سوی متقاضیان درخواست مجوز کسب و کار در درگاه ملی مجوزها ثبت شده و تمامی آنها در اسرع وقت بررسی و رسیدگی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین شکایت متقاضیان درخواست مجوز کسب و کار در درگاه ملی مجوزها در استان اردبیل به ترتیب از اصناف، ادارات وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صمت ثبت شده که تمامی آنها به غیر از یک مورد حل و فصل شده است.

نژادمحمد ادامه داد: هم‌اکنون زمینه صدور مجوز چهار هزار و ۷۰۰ نوع کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوزها فراهم شده که بیش از ۸۰ درصد آنها مربوط به فعالیت‌های ثبت محور است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در ادامه تصریح کرد: با راه‌اندازی درگاه ملی مجوزهای کسب و کار و صدور اینترنتی مجوزها، امضاهای طلایی بی‌اعتبار شد و دیگر چیزی به نام امضای طلایی و کاغذبازی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

نژادمحمد افزود: راه‌اندازی درگاه ملی مجوزهای کسب و کار علاوه بر جلوگیری از فسادهای احتمالی باعث تسریع خدمت‌رسانی به مردم، کاهش زمان، تسهیل فرایند صدور مجوزهای کسب و کار، سهولت در ثبت کسب و کار توسط اشخاص و رسمی شدن فعالیت‌ها شده است.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل اظهار کرد: البته بعضی نقاط ضعف در درگاه ملی مجوزها وجود دارد که به مرور زمان شناسایی و برای حل آنها تلاش می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: قبل از راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها حداقل ۶ ماه تا ۲ سال طول می‌کشید تا مجوز کسب و کار و سرمایه‌گذاری برای متقاضیان صادر شود و زمان‌بر بودن صدور مجوزها باعث سردرگمی ، دلسردی و ناامیدی متقاضیان می‌شد اما با راه‌اندازی این درگاه زمان صدور مجوزها بسیار کاهش یافته است.

نژادمحمد افزود: درگاه ملی مجوزها تنها مرجع رسمی و تحت مدیریت هیات مقررات‌زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار است و متقاضیان سرمایه‌گذاری می‌توانند با استفاده از این درگاه، از طریق اینترنت طی مدت زمان ۴۸ ساعت تا ۱۵ روز مجوز کسب و کار اخذ کنند.

وی با اشاره به ارائه سه نوع مجوز خانگی ، صنفی و دستگاهی اظهار کرد: فعالان اقتصادی می‌توانند بدون مراجعه حضوری و طی فرآیندی از قبل تعریف شده و صرف هزینه مشخص در طول دوره زمانی معین، با مراجعه به آدرس اینترنتی www.mojavez.ir وارد کارزار کسب و کار شده و با استفاده از این سایت کسب و کار مورد نظر را جستجو و راهنمای دریافت آن را مطالعه و از شرایط و مدارک لازم نیز برای دریافت مجوز اطلاع یابند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در خصوص خدمات ارائه شده در درگاه ملی مجوزها بیان کرد: ثبت درخواست‌ها و صدور مجوزهای کسب و کار به صورت کاملا الکترونیکی، بدون حضور و بدون کاغذ انجام می‌گیرد و زمانی که متقاضیان در ثبت درخواست به راهنمایی نیاز داشته باشند می‌توانند از کارشناسان درگاه به صورت برخط راهنمایی بخواهند.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل اضافه کرد: دستگاه‌ها موظف هستند در بازه زمانی مشخص شده در درگاه ملی مجوزها به متقاضیان پاسخ دهند و فقط در صورتی درخواست متقاضی را رد می‌کنند که یکی از شرایط مصوب در درگاه ملی مجوزها را نداشته باشند.

وی به سرمایه گذاران توصیه کرد برای کسب اطلاع از وضعیت کسب و کارهای کشور و سرمایه‌گذاری مطمئن از بانک اطلاعات کسب و کار ایران استفاده کنند.

نژادمحمد بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند مجوز همه واجدین شرایط را بدون بهانه‌جویی و بدون قید و شرط ، با روش ثبت محور و نظارت‌های پسینی (با شفاف کردن شرایط هر کسب و کار) صادر کنند و متقاضیان با هر شرایطی فقط با ثبت کد ملی و نشانی و تایید نظارت پسینی ماموران می‌توانند در سامانه کسب و کار مورد نطر خود را ثبت کنند.