مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت:در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت دارای ضریب نفوذ اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه هستند.

به گزارش روزگار از ایلام،علی کریمی در نشست عصر پنجشنبه در بستر کارگروه مجازی کار، کرامت و پاسخگویی اظهار داشت: فاز اول فیبر نوری برای روستاها ۱۸۵ کیلومتر در دولت قبل آغاز شده بود که ۱۰۰ کیلومتر باقیمانده آن در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید.

وی افزود: فاز دوم ۴۱۷ کیلومتر بوده پیش بینی کردیم در سراسر استان که از چند ماه پیش شروع شده انشاءالله تا پایان سال آینده این ۴۱۷ کیلومتر باقی مانده نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به بحث تحریم در خصوص امکانات و تجهیزات اضافه کرد: در بحث تحریم هم در زمینه فیبر که تجهیزاتی غیرالکترونیک خودکفا هستیم و خوشبختانه در دو سال اخیر به تمامی تحریم ها فائق آمدیم و در حال حاضر نگرانی در این خصوص نیست.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام در ادامه اظهار داشت: در مناطق شهری پروژه ملی FTTH را داریم که توسط شرکت های وب ۱۷۰ کیلومتر فیبر زمینی و ۳۳۰ کیلومتر فیبر هوایی انجام شده که مجموعا ۵۰۰ کیلومتر اجرا شده است و سهم شهر ایلام ۱۷۰ کیلومتر و سهم مهران ۴۴ کیلومتر برای ارتباط ۲۵ شهر دیگر باید لینک انتقال بین شهری شهری به طول ۷۰۰ کیلومتر اجرا شود که در دست اجرا قرار دارد.

وی در ادامه به بحث اربعین و اقدامات انجام شده در اربعین اشاره کرد و گفت: در اربعین امسال همراه اول ۸ سایت پرتابل قابل جابجایی و ایرانسل ۷ سایت مجموعا ۱۵ سایت به شبکه تلفن همراه اضافه شدند و بالون ارتباطی نیز داشتیم و همه اپراتورها و شرکت مخابرات وای فای رایگان در اختیار زائرین اربعین قرار داده شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام در خصوص ضریب نفوذ آنتن همراه و فیبر نوری در استان ایلام و تفاوت آن با سالهای گذشته اظهار داشت: در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت دارای ضریب نفوذ اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه هستند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به شهر هوشمند ارتباطی و ایجاد زیرساخت های این شهر گفت: در خصوص شهر هوشمند ابتدا در تعریف این موضوع باید گفت شهر هوشمند شهری است که انواع سنسورها و روش های الکترونیکی در آن جمع آوری اطلاعات کنند و برای مدیریت کارآمد منابع و خدمات شهری از اطلاعات آن بتوان استفاده نمود.

وی افزود: ۹۹ دفاتر شهری ۲۷ دفتر روستایی جمعا ۱۲۶ دفتر داریم و نظارت همه اینها از طریق سازمان تنظیم مقررات بر این دفاتر هست و چنانچه مراجعه کننده ای شکایتی داشته باشد می تواند در سامانه ۱۹۵ آنرا ثبت کند و قطعا رسیدگی خواهد شد.

وی با اشاره به بحث فیبر نوری اظهار داشت: بیشتر تمرکز ما روی سایت های تلفن همراه در روستاهاست همه ایجاد سایت جدید در روستاها و اجرای فیبر نوری روستایی که با توجه به اینکه فیبر نوری قابلیت بسترسازی و امکان ارتباطات تا ۵۰ سال آینده را هم که پیش بینی شده در کل دنیا می تواند پاسخگو باشد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری استان افزود: در خصوص فیبر نوری شرکت ارتباطات زیرساخت ۱۹۰۰ کیلومتر فیبر دارد که از این مقدار شرکت مخابرات ۱۰۴۰ کیلومتر و شرکت های وب ۵۰۰ کیلومتر را دارا می باشد و عمده اعتبارات ما معمولا پروژه های روستایی هست که با شرکت مخابرات پیش می بریم از محل اعتبارات روستایی است.

وی اضافه کرد: ۹۷ درصد از روستاهای استان دارای اینترنت هستند ولی ۸۸ درصد بصورت پرسرعت و ۳Gو ۴G است یعنی ۳۳۴ روستا برای زیر ۲۰ خانوار هم از دو سال گذشته که ۹۲ روستا را کار کردیم ۷۶ تا بالای ۲۰ خانوار بوده و ۱۶ روستا زیر ۲۰ خانوار و انشاءالله این روند ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با توجه به اینکه تمرکز این شرکت بیشتر بر روی روستاهاست افزود: بیشتر تمرکز ما روی سایت های تلفن همراه در روستاهاست همه ایجاد سایت جدید در روستاها و اجرای فیبر نوری روستایی که با توجه به اینکه فیبر نوری قابلیت بسترسازی و امکان ارتباطات تا ۵۰ سال آینده را هم که پیش بینی شده در کل دنیا می تواند پاسخگو باشد.