استاندار ایلام از گازرسانی به مناطق مختلف استان بخصوص مناطق دورافتاده و محروم  قدردانی کرد و گفت: گاز‌رسانی به مناطق دورافتاده و محروم از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم است و ازهمه کسانی که تلاش می کنند که گاز برای گرمایش و استفاده در منازل مردم و دیگر بخش‌ها تامین شود، قدردانی می کنم.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ “حسن بهرام نیا” در کمیته انرژی استان از مدیرعامل شرکت گاز استان و همکاران سخت کوش او برای تامین و توزیع گاز پایدار قدردانی کرد و افزود: گازرسانی به مناطق صعب العبور،محروم و دورافتاده از برکات انقلاب اسلامی است که خوشبختانه در استان تمامی مناطق شهری و ۹۹ درصد مناطق روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه تامین و توزیع گاز در سطح استان ایلام مطلوب است ، اظهار داشت:عدم قطعی گاز در ایلام نشان از تلاش پالایشگاه گاز برای تولید پایدار و توزیع مناسب گاز توسط شرکت گاز ایلام است که خوشبختانه تاکنون مشکلی در رابطه با قطعی گاز در سطح استان وجود نداشته و همین عامل باعث رضایتمندی مردم می شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه ایلام دارای نعمت های زیاد الهی است و باید مدیران در راستای حل مشکلات استان هماهنگ و یک صدا باشند و باید بومی گزینی سرلوحه تمام شرکت های نفت و گاز استان برای جذب نیروهای متخصص باشد، تصریح کرد: خدمت کردن جسارت می خواهد و باید مدیران برای جذب اعتبار و آوردن امکانات به استان جسارت و سماجت به خرج دهند.

وی با بیان اینکه عرضه و تقاضای گاز در کشور دارای ناترازی است، تاکید کرد: تراز تولید در حال حاضر یک میلیارد متر مکعب است که ۷۰ درصد در بخش خانگی مصرف می‌شود و وقتی مصرف بخش خانگی بالا می‌رود شرکت گاز از طریق رسانه‌ها اخطار صرفه‌جویی را در دستور کار قرار می‌دهد تا بتواند موازنه ایجاد کنند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه کارگروه سوخت زمستانی در استان فعال شده است که هیچ‌گاه، گاز خانگی مردم قطع نشود و مردم از این نعمت حتی برای مدت کوتاهی بی‌بهره نباشند، گفت: برخی از کشورهای همسایه‌ ما مشکلات تامین گاز دارند اما در کشور ما همه‌ شهرها و عمده‌ی روستاها، حتی دوره افتاده‌ترین و محروم‌ترین روستا از نعمت گاز برخوردار هستند که گویای این است که نظام جمهوری اسلامی مردم‌محور و مردم‌مدار است.

بهرام نیا به مقایسه‌ رویکرد حکومت پهلوی و نظام جمهوری اسلامی ایران در خدمت‌رسانی به مردم پرداخت و گفت: در زمان حکومت پهلوی تنها برای تست گازرسانی، منطقه‌ی جنوب تهران که محروم‌ترین مردم استان تهران در آن‌جا ساکن بودند انتخاب شد که پس از تست، گازرسانی از شمال تهران آغاز شود، اما پس از انقلاب گازرسانی از محروم‌ترین و دورافتاد‌ه‌ترین مناطق کشور هم در دستور کار قرار گرفت.
نماینده‌ عالی دولت در استان ایلام افزود: این کمیته در استان ایلام تشکیل شده که برای ارزآوری کشور و توسعه‌ استان بسیار موثر است که تلاش داریم با همکاری شرکت‌های نفتی مستقر، بستر را برای توسعه و پیشرفت استان فراهم کنیم.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: درانتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان بحث سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت به‌عنوان مولفه‌های چهارگانه‌ی مورد تاکید مقام معظم‌رهبری باید در دستور کار قرار گیرد.
بهرام نیا خاطرنشان کرد: مشارکت بالا در انتخابات بسیار مهم و اساسی است و در انتخابات پیش‌رو علاوه بر سه مولفه‌ی سلامت، امنیت و رقابت، “مشارکت” بسیار مهم و اساسی است.

وی مشارکت در انتخابات را یکی از مولفه‌های قدرت عنوان کرد و افزود: امنیت، دست‌یابی به تکنولوژی‌های جدید، جمعیت و وسعت نیز از مولفه‌های قدرت هستند و اما مولفه‌‌ ای که از این مولفه‌ها بسیار مهم‌تر است مشارکت مردم در انتخابات است که بازتاب جهانی دارد.
استاندار ایلام با بیان اینکه باید مسئولان با خدمت صادقانه و کار جهادی، بستر را برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای فراهم و مردم بار دیگر نقشه‌های شیطانی دشمن  را  نقش بر آب کنند؛اظهار داشت: جبهه‌ی استکبار با دل‌سرد کردن مردم از انتخابات، عمود خیمه‌ نظام را هدف قرار داده است اما تصور دشمن و جبهه‌ی استکبار اشتباه است چرا که مردم تا پای‌جان پای انقلاب هستند کما این‌که اغتشاشات گذشته در کشور با همکاری مردم با شکست مواجه شد.

بهرام نیا با اشاره به اینکه تامین نیروی انسانی و تجهیزات برگزاری انتخابات تکلیف همه‌ی دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی است و برای برگزاری انتخاباتی باشکوه باید همه‌ ظرفیت‌ها به‌کار گرفته شود،تصریح کرد:مردم ایلام همواره زبانزد مشارکت بالا در انتخابات‌ها هستند و امسال هم جزو استان‌های برتر از نظر مشارکت بالا در انتخابات خواهند بود.

همچنین مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در این نشست با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند،گفت: گازرسانی به مناطق محروم از مؤلفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است و روند پروژه‌ های گازرسانی باقیمانده روستایی استان که از مناطق کمتر توسعه‌ یافته و صعب‌العبور می‌باشند تا پایان سال جاری بسته می شود.

محمود کشاورز به گازرسانی به مناطق محروم استان نیز اشاره و تاکید کرد: به منظور محرومیت‌ زدایی از مناطق کمتر توسعه ‌یافته روستایی استان و توزیع عادلانه امکانات در همه مناطق و همچنین خدمات‌ دهی به صنایع موجود و توسعه و گسترش صنایع جدید در راستای ایجاد اشتغال پایدار، اقدامات قابل قبولی توسط شرکت گاز استان ایلام انجام شده است.

کشاورز با اشاره به اینکه گازرسانی به زردلان سردسیری در دهه فجر امسال به اتمام می رسد، تأکید کرد: شرکت گاز استان در دهه‌ فجر امسال  تعداد قابل توجهی پروژه عمرانی در دو حوزه  گازرسانی به مناطق روستایی و ساخت ساختمان و ابنیه  افتتاح و تعدادی پروژه نیز به منظور تقویت خطوط موجود و افزایش پایداری شبکه های گاز رسانی کلنگ زنی می کند که با حضور مسئولان استانی به بهره برداری می رسند.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ شهر استان از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند و هم‌اکنون همه شهرهای استان گازدار هستند، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۷۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند که با برنامه ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال، همه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان گازدار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه ۵ مصوبه قبلی رئیس‌جمهور و هیأت دولت به ایلام در دور اول در این شرکت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است، گفت: شرکت گاز استان به دور ازهر حاشیه ای فقط به خدمت بی منت به مردم عزیز استان فکر می کند و امسال با همکاری خوب مردم فهیم و با فرهنگ استان و همچنین زحمات همکاران ما در گاز استان تاکنون هیچ مشکلی در تامین گاز مردم عزیز استان وجود نداشته است.

گفتنی است این نشست ۵ ساعته با حضور استاندار، معاونین استاندار، فرماندارن دهلران، مهران، ایوان، چوار و همچنین مدیران عامل پالایشگاه گاز ،پتروشیمی ایلام، شرکت گاز استان، نفت وگازغرب، پتروپالایش دهلران و مجری طرح بانکول و دیگر مدیران استان برگزار شد.