رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی تارنماهای توهین‌آمیز به ساحت مقدس شهدای حادثه تروریستی سیزدهم دی‌ماه کرمان و برخورد قانونی با عوامل آنها خبر داد.
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: پس از حادثه تروریستی سیزدهم دی‌ماه که در مسیر گلزار شهدای کرمان رخ داد و منجر به شهادت ۸۹ نفر از هموطنان شد، عده‌ای از افراد معاند و مغرض از موضوع اتفاق افتاده سوءاستفاده کردند و با انتشار شایعات، اخبار کذب و محتواهای توهین‌آمیز در صفحات اینستاگرام باعث تشویش اذهان عمومی و ناراحتی شهروندان و خانواده‌های شهدا شدند.

وی افزود: بر همین اساس طرح ضربتی برخورد با عوامل تشویش اذهان عمومی و انتشار محتواهای توهین‌آمیز در صفحات مجازی پیرامون حادثه مذکور در دستور کار پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی کارشناسان این پلیس، ۳۵ تارنما که اخبار کذب و محتواهای توهین‌آمیز به ساحت مقدس شهدای حادثه تروریستی کرمان در آنها بازنشر شده بود شناسایی و مسدود و دایر کنندگان آنها نیز دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه شهروندان باید اخبار خود را از منابع معتبر و رسمی دریافت کنند، گفت: برابر قانون مجازات اسلامی هر گونه جعل خبر، تولید و انتشار شایعات که موجب تشویش اذهان عمومی و اضطراب در جامعه شود، جرم تلقی می‌شود و پلیس هم بر حسب مأموریت‌های ذاتی خود با شایعه‌سازان در این حوزه برابر قانون برخورد خواهد کرد.