علی عابدی،رئیس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه گقت:
دانشگاه معارف قرآن اصفهان یکی از موسسات آموزش عالی دینی در ایران است که به تدریس و ترویج علوم قرآن و حدیث می‌پردازد. این دانشگاه با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی، آموزش علوم دینی و تحقیقات در حوزه‌های مختلف قرآن و حدیث تأسیس شده است.
وی تصریح کرد:
دانشگاه معارف قرآن اصفهان دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد را در رشته‌های مختلف علوم قرآن و حدیث ارائه می‌دهد. همچنین، این دانشگاه برگزارکننده دوره‌های آموزشی و پژوهش‌های علمی در حوزه‌های مختلف علوم قرآن و حدیث است.
عابدی خاطر نشان کرد:
با تأکید بر اصول و مبانی دین اسلام، دانشگاه معارف قرآن به منظور آموزش نظام‌محور و پژوهش‌محور در حوزه علوم قرآن و حدیث فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: این دانشگاه توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری تاسیس شده است و در ابتدا دارالقرآن بوده و سپس به دانشگاه تبدیل شده است و جزو دانشگاه های برتر می باشد.
وی بیان داشت: دانشجویان باید از جهت علمی و معنوی پر تلاش باشند و از این فرصت بهره مند شوند و دانشگاه را محور اخلاق بدانند.
علی عابدی افزود: رشته‌هایی که در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه به دانشجویان متقاضی ارائه خواهد شد، علوم قرآن و حدیث، روانشناسی اسلامی، نهج‌البلاغه و فقه و مبانی حقوق اسلامی است.
او گفت: این دانشگاه با بهره‌مندی از اساتید مجرب در حوزه‌های قرآنی و غیرقرآنی، رتبه برتر را از این حیث بین دانشگاه‌های کشور دارد و حول محور تربیت نیروی کارآمد برای تبلیغ فرهنگ اسلامی و قرآنی حرکت می‌کند