معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رتبه بندی جهانی موسسه تایمز، ۲۰۰ رتبه ارتقا یافت بر اساس آخرین گزارش «رتبه بندی جهانی تایمز» برای سال ۲۰۲۴، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ارتقای ۲۰۰ رتبه در جمع ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت. در سال ۲۰۲۴ تعداد ۲۶۷۳ دانشگاه در جهان در رتبه بندی جهانی موسسه تایمز شرکت داده شده است . از این بین ۵۰ دانشگاه از بین دانشگاههای تحت پوشش وزارت علوم و تحقیقات و ۲۳ دانشگاه از دانشگاههای تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران تحت ارزیابی قرار گرفته بودند، که از بین این ۲۳ دانشگاه تنها ۴ دانشگاه علوم پزشکی نسبت به سال گذشته ارتقای رتبه داشتند. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بین کل دانشگاههای کشور ۱۰ رتبه ارتقا یافته است . بیشترین مقدار افزایش نمره مربوط به شاخص کیفیت پژوهش و پس از آن مربوط به شاخص آموزش می باشد. نظام «رتبه بندی جهانی تایمز» یکی از نظامهای رتبه بندی معروف جهانی و از نظامهایی است که دانشجویان بین المللی برای انتخاب دانشگاه به آن توجه می کنند. در این نظام نمره دانشگاهها بر مبنای ۵ شاخص آموزش (محیط یادگیری)، محیط پژوهشی، کیفیت پژوهش، چشم انداز بین المللی و صنعت تعیین می گردد. لازم به ذکر است در رتبه بندی “دانشگاه های اثر گذار تایمز” نیز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رتبه دوم را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور کسب نموده است.

وی تصریح کرد:معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان یکی از مهمترین واحدهای این دانشگاه، به تحقیقات و فناوری در حوزه پزشکی و بهداشت می‌پردازد. این معاونت با هدف توسعه و پیشرفت علمی و فناوری در حوزه پزشکی، به ارائه خدمات مختلفی برای اعضای دانشگاه و جامعه علمی کشور می‌پردازد.

از جمله خدمات ارائه شده توسط معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌توان به موارد

پشتیبانی از تحقیقات پایه و بالینی در حوزه پزشکی
ارائه خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی به دانشجویان، پژوهشگران و صنعتگران
همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های تخصصی در حوزه پزشکی و بهداشت و در ادامه افزود:
پشتیبانی از ایجاد شرکت‌های فناوری در حوزه پزشکی و بهداشت و
ارائه مشاوره و پشتیبانی به دانشجویان و پژوهشگران در زمینه تحقیقات و فناوری اشاره کرد.

عسگری تصریح کرد:با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی از برترین دانشگاه‌های پزشکی کشور است، معاونت تحقیقات و فناوری این دانشگاه نقش مهمی در تحقیقات و فناوری در حوزه پزشکی دارد. با ارائه خدمات مختلف و تسهیل فرآیند تحقیقات و فناوری، این معاونت به پیشرفت علمی و فناوری در حوزه پزشکی کمک می‌کند