مریم کربلایی-بن-بروجن، طرحی است با قدمت چندین ‌و چندساله که از همان ابتدای رسانه‌ای‌شدنش، بین دو استان اصفهان و چهارمحال‌وبختیاری اختلاف افتاد؛ اصفهانی‌هایی که مخالف اجرای این طرح هستند و بارها این مخالفت خود را به طرق مختلف اعلام کرده‌اند.
این طرح، اولین‌بار در سفر رئیس دولت نهم به چهارمحال‌وبختیاری در جلسه هیئت دولت به‌عنوان یک پروژه ملی تصویب و در دولت دهم رسما کار لوله‌گذاری آن آغاز شد؛ دولت یازدهم نیز برای دومین بار در هیئت دولت همان مصوبه دولت نهم را تصویب کرد و معاون‌اول رئیس‌جمهور وقت فاز دوم اجرای این پروژه را به‌صورت ویدئوکنفرانس کلنگ‌زنی کرد.

روزنامه اعتماد نوشت: این طرح گزارش ارزیابی زیست‌محیطی و تاییدیه و مجوزات الزامی زیست‌محیطی موضوع آیین‌نامه ارزیابی اثرات زیست‌محیطی طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ تولیدی، خدماتی و عمرانی مصوب ۲۹/۸/۱۳۹۰ را ندارد. همچنین این طرح با بند ۲ مصوبات جلسه دهم شورای عالی آب مبنی بر ممنوعیت بارگذاری بر منابع آب زاینده‌رود تا تعیین تکلیف تخصیص‌های هر استان و شفاف‌سازی مصارف آن در این حوضه مغایرت دارد. وزارت نیرو با همکاری استانداری اصفهان مسوول اجرای این مصوبه است. مطابق با بند ۳ مصوبات جلسه بیست و چهارم شورای عالی آب طرح‌های فاقد مجوزات الزامی و طرح‌هایی که امکان تامین آب برای آنها وجود ندارد می‌بایست متوقف شوند. طرح انتقال آب بین حوضه‌ای بن- بروجن از آغاز فاقد مجوزات الزامی زیست‌محیطی بوده و تامین آب از زاینده‌رود برای این طرح نیز، مستلزم نقض حقوق حقابه‌داران و سهامداران قانونی حوضه زاینده‌رود است.
احمد وحیدی در سفر به اصفهان طی نشستی که در استانداری اصفهان با محوریت انعکاس مطالبات مردمی حول محور احیای رودخانه زاینده‌رود برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزان بهترین تولید کنندگان و بیشتر زحمت کشان جامعه هستند، امنیت غذایی کشور وابسته به کشاورزان است، کشاورزان اصفهان با سابقه مجاهدت، رزمندگی و شهیدپروری جایگاه ویژه‌ای دارند، در این راستا مسائل آب اصفهان دائماً در مرکز مورد توجه است.
وی با تأکید بر اینکه آب بن- بروجن نباید جز برای شرب استفاده شود مدعی شد: درباره هر بارگذاری اضافه‌ای خیالتان راحت باشد که برخورد می‌کنیم، نه قرار است بارگذاری اضافه‌ای انجام شود و نه از بن-بروجن بارگذاری اضافه‌ای انجام شده است.