مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: مرز مهران از نظر امنیت و هزینه‌های مالی برای زائران بسیار بهتر و نقطه ثقل زائران اربعین حسینی نسبت به سایر مرزها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین “مرتضی عزیزی” در نشست خبری به مناسبت هفته وقف، و تقدیر از خبرنگاران در حوزه اربعین، اظهار کرد: مردم ایلام در ایام اربعین با وجود بضاعت کم، سنگ تمام گذاشتند.

عزیزی بیان داشت: امسال از محل اعتبار اربعین ۳ میلیارد تومان بین مساجد بین راهی که موکب داشتند، کمک شد و امسال سعی ما بر این بود که زیربناها را برای سال آینده تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اربعین امسال خوب برگزار شد، تصریح کرد: مرز مهران از نظر امنیت و هزینه‌های مالی برای زائران بسیار بهتر نسبت به سایر مرزها است.

عزیزی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد زائران از مرز مهران عبور کردند، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه، استان‌های اصفهان، گیلان، سمنان، گلستان و خراسان شمالی را به عنوان استان معین انتخاب کرد.

وی افزود: در موکب اداره اوقاف و امور خیریه، خدمات فرهنگی، اسکان و پذیرایی در حوزه شمال و جنوب به زائران ارائه داده شد.

عزیزی تعداد مبلغین اعزامی را ۳۱ نفر اعلام کرد و گفت: این مبلغین در حوزه مسائل فرهنگی فعالیت داشتند که عده‌ای از این مبلغین از قم و بقیه از ایلام بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: امسال از محل اعتبار اربعین ۳ میلیارد تومان بین مساجد بین راهی که موکب داشتند، کمک شد و امسال سعی ما بر این بود که زیربناها را برای سال آینده تقویت کنیم.