مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه تونل دوم آزادی ایلام به طول ۳۳۰۰ متر و در قالب دو قطعه از دو طرف در حال حفاری است، تصریح کرد: از مهرماه سال گذشته تاکنون ۶۰۰ متر از سمت ایلام حفاری صورت گرفته و از سمت مقابل نیز پورتال ورودی تونل جهت حفاری در حال آماده سازی است.

فرشاد دوستی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهسازی محور ایلام- دره شهر- پل گاومیشان در دست اقدام است، گفت: طول این محور ۱۴۶ کیلومتر می‌باشد که هم اکنون چهار پروژه راهسازی در این مسیر فعال است.

وی با اشاره به اینکه در محور دره شهر- آبدانان به طول ۳۷ کیلومتر، دو پروژه در حال اجراست، اظهار داشت: پروژه های این مسیر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

دوستی با اشاره به اینکه هفت طرح تفصیلی به اتمام رسیده و مورد تصویب نهایی قرار گرفته اند، گفت: پنج طرح تفصیلی مربوط به شهرستان‌های ایلام، بدره، مهران، دهلران و ملکشاهی نیز در دست اقدام می‌باشند.

وی با بیان اینکه طرح جامع تفصیلی صالح آباد به اتمام رسیده است، اظهار داشت: پنج طرح بازنگری جامع مربوط به ایوان، سرابله دره شهر، آبدان و دهلران نیز در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه از میدان ارغوان(ورودی شهر ایلام) تا پایانه مرزی مهران به طول ۱۰۲ کیلومتر، تعداد ۱۰ پروژه راهسازی فعال است، افزود: این پروژه ه شامل زیرگذر ارغوان، تونل کیلومتر ۵ و جاده‌های طرفین، تونل دوم راه کربلا و راه‌های طرفین، راهسازی قطعه رانشی و تقاطع‌های آن در محدوده تقاطع روستای ماربره، تقاطع غیر همسط صالح آباد، احداث واریانت کنجانچم، شش خطه کردن مهران – مرز، احداث پل سه دهانه ۱۵ متری بدوله، شش خطه کردن کیلومتر ۵ الی ۱۱ مرز می باشد که این پروژه‌ها در مجموع بالای ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

فرشاد دوستی با بیان اینکه بهسازی محور ایلام- دره شهر- پل گاومیشان در دست اقدام است، گفت: طول این محور ۱۴۶ کیلومتر می‌باشد که هم اکنون چهار پروژه راهسازی در این مسیر فعال است.

وی با اشاره به اینکه در محور دره شهر- آبدانان به طول ۳۷ کیلومتر، دو پروژه در حال اجراست، اظهار داشت: پروژه های این مسیر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.