احسان عالیخانی چگنی: استاندار لرستان گفت: راهپیمایی چندین میلیونی اربعین امروز به تجلی‌گاه نهضت حسینی در اقصی نقاط عالم تبدیل شده است.

فرهاد زیویار در بازدید از موکب‌های مسیر بازگشت زوار اربعین با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین یک همایش بین‌المللی بدون مرز است، افزود: اربعین محل تجلی تبیین نهضت حسینی است و قیام کربلا در اربعین تجلی یافت.

وی بر ضرورت تسهیل جابجایی زوار در مسیر‌های بازگشت تاکید کرد و یادآور شد: عزم و انگیزه خدمت‌رسانی به زائران نباید کاسته شود و تا انتقال تمامی زایران ادامه یابد.

استاندار لرستان با بیان اینکه نهضت عاشورا اولین بار از سوی پیام‌آور اصلی این نهضت یعنی حضرت زینب (س) تبیین شد، اضافه کرد: پیاده‌روی اربعین تبیینی از حرکت اساسی است که امام حسین انجام داد.

زیویار با اشاره به اینکه اربعین توقف‌گاه اصلی و تمرین برای بشریت با هدف مقدمه‌سازی پیوند عاشورا و ظهور منجی عالم حضرت مهدی (عج) است، بیان کرد: کسانیکه توفیق زیارت امام حسین را پیدا کردند و افرادیکه در مواکب توفیق خدمت‌گذاری به زوار را داشتند، در این کنگره ملی به نحوی نقش آفرینی کرده‌اند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه موکب‌داران لرستان در اربعین امسال به خوبی پای کار آمدند و در راستای خدمت‌رسانی به زائران ایفای نقش کردند افزود: قدردان زحمات آن‌ها هستیم.