‏ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به افزایش خدمات پوشش بیماران صعب العلاج توسط بیمه سلامت، گفت: سامانه‌های بیمه سلامت با تامین اجتماعی متصل شده است.

دکتر محمدمهدی ناصحی امروز ( چهارشنبه۸ شهریورماه) در سفر به استان ایلام و در نشست با کارکنان بیمه سلامت ایلام، اظهار کرد: اقداماتی که دولت سیزدهم انجام داده، مخصوصاً در بیمه سلامت، بحث پوشش بیماران صعب العلاج است که این اتفاق مهمی که در سال گذشته در کشور شروع شد.

وی گفت: ساماندهی این بیماران در کمیته استانی در حال انجام است، همچنین بحث اتصال بیمه سلامت با تامین اجتماعی در حال حاضر شروع شده و این کار از چند مرکز درمانی اتفاق افتاد ه است.

ناصحی اظهار داشت: خوشبختانه این خدمات گسترده و صندوق صعب العلاج به مجموعه بیمه سلامت افزوده شده و امیدواریم با این اقدامات عمق بیمه‌ای نیز برای پوشش‌های مختلف اضافه شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اضافه کرد: از این پس همه بیماران خاص و سخت درمان سازمان تأمین اجتماعی به صورت الکترونیک و برخط بدون هیچ هزینه از حمایت‌های صندوق بیماری‌های سخت درمان برخوردار می‌شوند و هزینه‌ها را سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: اکنون بیش از ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در قالب صندوق‌های مختلف تحت پوشش بیمه سلامت است، ۶۰ درصد جمعیت استان ایلام نیز تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات موسسات و مراکز درمانی اظهار داشت: در پرداخت بخش‌های خصوصی بیمه سلامت به روز است و برای کل موسسات دولتی تا خردادماه پرداخت شده است.