لرستان – زینب نیک رنگ: مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: تنها مرکز اهدای خون ویژه بانوان کشور در این استان احداث شده است و به مناسبت هفته دولت بهره برداری می‌شود.

علی سوری با بیان اینکه بانوان لرستانی از پیشگامان اهدای خون در کشور هستند افزود: که مرکز به منظور رفاه آن‌ها احداث و قسمتی از این مجموعه با نصب وسایل بازی استاندارد برای نگهداری کودکان و نونهالان تجهیز شده است.

وی تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال ۱۱ هزار و ۴۳۲ نفر شامل ۱۰ هزار و ۴۵۹ مرد و ۹۷۳ زن در استان خون اهدا و بانوان لرستانی از ۱۰ سال گذشته تاکنون رتبه نخست اهدای خون را در کشور به نام خود ثبت کرده اند.

وی افزود: همچنین همزمان با هفته دولت امسال، پایگاه‌های فرآوری خون شهرستان‌های کوهدشت و دورود نیز با اعتبار حدود ۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد و چهار دستگاه خودرو به ناوگان انتقال خون استان افزوده می‌شود.

مدیرکل انتقال خون لرستان این سازمان را تنها متولی تامین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور عنوان کرد و افزود: از سال ۶۳ تا ۱۴۰۰ تنها چهار پایگاه انتقال خون در لرستان وجود داشت که با شروع به کار دولت سیزدهم و اهتمام ویژه دولت بر رفع کمبود‌ها و محرومیت زدایی به ویژه در حوزه درمان، تعداد هفت پایگاه انتقال خون جدید و یک سردخانه نگهداری پلاسما با ظرفیت پنج هزارو ۵۰۰ واحد در استان به بهره‌برداری رسید.

دوم تا هشتم شهریورماه به مناسبت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت نامگذاری شده که امسال در این هفته بهره برداری از یکهزار طرح عمرانی، تولیدی، اقتصادی و خدماتی به ارزش بیش از ۱۰۸ هزار میلیارد ریال در لرستان آغاز شده است.