رئیس سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: بیش از ۳۸۰ واحد مرغداری در استان وجود دارد که با توجه به صادرات به کشور همسایه این ظرفیت می تواند دو برابر شود.

آذرنوش عموزاده در نشست خبری به مناسبت هفته جهادکشاورزی گفت: از پروژه‌های نیمه تمام آب و خاک کشاورزی ۲۵ طرح در دست اقدام است که تاکنون دو میلیارد و ۴۵۰ تومان اعتبار برای جاده‌های بین مزارع هزینه شده است و همچنین از ۱۹ ایستگاه پمپاژ استان در سال قبل، پنج ایستگاه تکمیل و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ مکان‌یابی اراضی مستعد برای توسعه‌ی گلخانه‌های سراسر استان انجام شد و در این خصوص ۳۵۰ هکتار در شهرستان‌های ایوان، ماژین، مهران، دهلران، ملکشاهی، دره‌شهر و آبدانان اجرا شد.

وی با اشاره به پرداخت ۲۳۶ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ به متقاضیان بخش کشاورزی استان اظهار داشت: افزایش شبکه آبیاری، افزایش سطح گلخانه‌ها، اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها از مهمترین اقداماتی است که در حوزه کشاورزی انجام شده است.

عموزاده در ادامه با تأکید بر تأثیر رسانه‌ها به عنوان یک مروج بخش کشاورزی که می‌توانند نقش قابل توجهی در این بخش ایفا کنند و صدای جهادکشاورزی را در استان و کشور به مردم رسانده و مشکلات مردم را به مسئولان منعکس کنند که این بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی استان به طرح جهش دیمزارها اختصاص یافته، تصریح کرد: این میزان بیشتر از  تعهد و سهم استان بوده که در مقوله کشت قراردادی ۵۴ هزار هکتار کشت با ۱۰۰درصد تعهد در استان انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در سال گذشته در حوزه‌ی بیمه طرح جهش دیمزارها رتبه اول، در کشاورزی قراردادی رتبه ششم و جذب تسهیلات با مبلغ ۶۳ میلیارد تومان رتبه ششم کشور را کسب کرده است.

وی تغییر نگاه دولت به اقتصاد را یک رخداد بزرگ در یک سال گذشته توصیف کرده و افزود: مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها یک حرکت و تحول اساسی در زمینه اقتصاد و بالاخص کشاورزی بود زیرا یکی از بخش‌های که بیشترین آسیب را از توزیع نامناسب یارانه ها دید، پرورش دهندگان دام و طیور بودند.

عموزاده با اعلام نظارت بر فعالیت‌های نانوایی‌ها اضافه کرد: یکی از اقدامات شاخص فعال بودن اکیپ بازرسی قرارگاه امنیت غذایی جهادکشاورزی در سطح استان است. با توجه به اینکه عرضه نان در نانوایی‌ها صرفا از طریق دستگاه کارت‌خوان انجام می‌گیرد، بنابراین در مرحله سوم اجرای طرح هوشمندسازی در واقع سهمیه آرد بر اساس عملکرد نانوایی‌ها به نانوایان اختصاص داده می شود.

وی با بیان طرح توسعه گاوداری ۲ هزار رأسی که موجب افزایش تولید، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم  گردیده، ابراز داشت: ایستگاه پمپاژ داجیوند کهره در هلیلان با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است که در صورت سه هزار هکتار از اراضی شهرستان مذکور به آبی تبدیل می‌شود.