سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با بیان اینکه ۶ شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات در استان فعالیت دارند، ابراز کرد: همچنین هشت شرکت در استان دارای مجوز شورای عالی انفورماتیک هستند که در مجموع یک هزار و ۷۰۰ نفر در این حوزه در استان مشغول به فعالیت هستند.

علی کریمی با بیان اینکه هشت هزار نفر در این استان در حوزه فناوری و اطلاعات فعالیت دارند، اظهار داشت: : در حال حاضر نیز ۳۶ مرکز دانشگاهی در حوزه آی تی در استان ایلام فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه نظام صنفی رایانه در استان دارای ۳۲۸ عضو حقیقی است، افزود: ۳۶۸ شرکت حقوقی، ۲۰۸ فروشگاه به صورت حقیقی، ۲۳ مشاور و ۳۰ کارشناس در حوزه اطلاعات و فناوری در استان ایلام فعالیت دارند.

کریمی یکی از اولویت های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان را حمایت از رویدادهای استارتاپی و دیده شو بر شمرد و افزود: اگر افرادی تحت حمایت نهادهای حمایتی باشند و ایده ای در زمینه های فناوری و اطلاعات داشته باشند حمایت های لازم در این خصوص انجام می شود و همچنین از رویدادهای دانش آموزی در حوزه فناوری و اطلاعات نیز حمایت خواهد شد.

وی بیان کرد: این افراد می توانند با مراجعه به پارک علمی و فناوری ایده های خود را ارائه دهند و اگر توان مالی لازم برای اجرایی کردن طرح خود را نداشته باشند، از ایده آنان به صورت صفر تا صد برای ارائه در رویدادهای استارتاپی و یا تجاری سازی حمایت مالی می شوند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام ابراز کرد: در استان ایلام شرکت های تولید محتوا که از طریق ساخت نرم افزارها و اپلیکیشن ها اقدام تولید محتوای مورد نیاز می کنند نیز حمایت می شود که در استان در این بخش ۱۴ نفر و چهار شرکت فعال شده اند.

کریمی با اشاره به اینکه حمایت از شتاب دهنده های استانی نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد، یادآور شد: چهار شرکت شتاب دهنده در استان ایلام فعالیت دارند که در این راستا در امر تسهیل گری در صدور مجوز و ارائه تسهیلات از این شرکت ها حمایت می شود.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش های حوزه اطلاعات و فناوری به ۲۰۸ سرباز نظام وظیفه در سال گذشته در راستای ایجاد اشتغال از دیگر فعالیت های این اداره کل بوده است، گفت: فناوری و اطلاعات در حوزه های مختلف از جمله فیبر نوری، آموزش اینترنت اشیاء، تعمیرات گوشی همراه و امنیت فناوری می تواند زمینه لازم برای اشتغال علاه مندان را فراهم کند.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۲۱ دفتر پیشخوان در نقاط مختلف استان ایلام فعالیت دارند که به طور میانگین هر کدام ۲ شغل ایجاد کرده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به برونسپاری خدمات به دفاتر خدمات ارتباطی، گفت: تمام خدماتی که قابلیت برون‌سپاری دارند شناسایی شده‌ و به دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۵۰ روستای استان تا پایان سال جاری به اینترنت پرسرعت متصل می شوند،افزود: ۲۷ دفتر خدمات اتباطی روستایی در استان فعالیت دارند و مقرر شد همه خدماتی که قابلیت برون‌سپاری دارند، در این دفاتر هم ارائه شوند.

کریمی با بیان اینکه استان ایلام وضعیت مطلوبی در زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات از نظر تلفن ثابت، همراه و اینترنت دارد، خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ در بیش از ۵۵۰ روستا از مجموع ۶۸۰ روستای استان، اینترنت پرسرعت قابل‌دستیابی است.