به گزارش روزگار پرس، وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از بازداشت دو فرد اروپایی سازمان دهنده آشوب و بی نظمی خبر داد.

در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است:

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات به استحضار ملّت شریف ایران می‌رساند: دو فرد اروپایی که با هدف سوء استفاده از مطالبات به حق برخی از صنوف و اقشار کشور و تغییر جهت مطالبات عادی به آشوب، بی‌نظمی اجتماعی و بی‌ثبات سازی جامعه وارد کشور شده بودند، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و بازداشت شدند.

توطئه‌گران بیگانه که از سناریو‌های متعدد و متنوع سال‌های اخیر خویش علیه این ملک و ملّت طرفی نبسته بودند، با هدف اجرای طرحی ترکیبی از روش‌های نوین نرم و سخت، دو مأمور با تجربه‌ی خود را به ایران اعزام کرده بودند. این افراد مأموریت داشتند با توجیه، هدایت، شبکه‌سازی و مرتبط‌سازی افراد و شبکه‌های آلوده داخلی، بر مشکلات و مطالبات اقشار شریف و زحمت‌کش جامعه اشراف پیدا کرده و با منحرف سازی مطالبات و مرتبط سازی گروه‌های متصل به خود، جامعه را با موج سهمگینی از تخریب و شرارت و نا امنی مواجه نمایند.

دو عنصر اصلی، از اتباع یک کشور اروپایی و سازماندهی شده توسط سرویس‌های جاسوسی، از متخصصین حرفه‌ای در زمینه‌ی ایجاد شورش و بی‌ثباتی هستند که سال‌ها در چندین کشور هدف، تجربه اجرای چنین سناریو‌هایی را به مأمورین محلی خود آموزش داده بودند.

افراد موصوف بر اساس رهگیری‌های فرامرزی وزارت اطلاعات، در تور اطلاعاتی هوشمند این وزارت‌خانه قرار گرفته بودند و از لحظه‌ی ورود به ایران تا زمان بازداشت، کلیه‌ی برنامه‌ها و ملاقات‌های پنهان آنها، پوشش‌های استفاده شده و خطوط عملیاتی مخرب انتقالی به برخی کانون‌های مرتبط، منجمله به تشکل غیرقانونی موسوم به (شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان) تحت نظارت کامل امنیتی قرار گرفته و مستند شده است.

وزارت اطلاعات ضمن هشدار جدی به کانون‌های توطئه‌گر بیگانه و پایگاه‌های آلوده داخلی آن‌ها اعلام می‌نماید که در پاسداری از امنیت و آرامش مردم عزیز و سربلند ایران اسلامی و اقشار و صنوف معزز و خدمت‌گزار جامعه، کمترین چشم‌پوشی را روا نمی‌داند. ضمناً در اولین زمان ممکن، بخشی از مستندات صوتی و تصویری به استحضار ملّت شریف ایران خواهد رسید.