به گزارش گروه سلامت روزگار پرس: در این بسته سلامت متخصص زنان و زایمان درباره، آی‌وی‌اف و فریز تخمک برای بچه‌دار شدن و همچنین لکه بینی در ماه‌های اول بارداری توضیحاتی ارائه می‌دهد.

  • چرا استفاده از داروهای هورمونی در آی وی اف ضروری است؟

دکتر آمنه لاهوتی، جراح زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی می‌گوید: آی وی اف به زوج هایی برای بچه دار شدن پیشنهاد می‌شود که لقاح اسپرم و تخمک در آنها بصورت طبیعی به ایجاد جنین و لانه گزینی در رحم منجر نمی‌شود. بهمین دلیل، استفاده از داروهای هورمونی در خانم در اولین مرحله آی وی اف برای رشد فولیکوهای اولیه داخل تخمدان و آماده سازی آنها برای استخراج و لقاح با اسپرم در محیط آزمایشگاهی ضروری است.

  • فریز تخمک و جنین؛ موضوعی مهم برای دختران مجرد بالای ٣۵ سال

دکتر آمنه لاهوتی ،متخصص و جراح زنان و فلوشیپ نازایی می‌گوید: فریز تخمک و جنین راهی مطمئن و قابل اجرا برای فرزند دار شدن برای افراد مجرد بالای ٣۵سال یا خانم های متاهلی است که می‌خواهند در سنین پس از ٣۵سالگی بچه دار شوند.

  • نکته حیاتی برای زنان / لکه‌‎بینی در بارداری؛ چه باید کرد؟

دکتر آمنه لاهوتی ،متخصص و جراح زنان و فلوشیپ نازایی با تاکید می گوید : اگر جنین از هر حیث سالم باشد، حتی با وجود لکه بینی در ماه های اول بارداری مشکلی برایش پیش نمی آید و برعکس در آنهایی که مشکلی دارند، لکه بینی پیش آگهی خطرناکی از خطر از دست رفتن جنین خواهد بود . با این وجود لکه بینی چه در بارداری طبیعی و چه آی وی اف به معنای ضرورت پی گیری وضعیت سلامت جنین است که در آی وی اف باید بسرعت از طریق سونوگرافی انجام بشود . اما لزوما این عارضه در هر نوع بارداری با خطر از دست دادن جنین همراه نیست.

بیشتر بخوانید:

در این بسته سلامت ببینید: پس از بروز علائم قلبی چه کنیم؟

۲۳۳۲۳۳