به گزارش روزگار پرس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، صدرالدین علیپور مدیر عامل سازمان ضمن اعلام این خبر گفت: تغییر الگوهای رفتاری از ‏جمله اقدامات زیربنایی برای اجرای طرح کاپ(کاهش پسماند) است که در این میان خانواده‎ ‎بزرگ‎ ‎شهرداری ‏با تبیین عناصر فرهنگی و اقدامات عملی ازجمله تفکیک هر چه بیشتر و دقیق تر پسماند تولیدی، آبگیری و کم ‏حجم سازی آن و البته تلاش در تولید پسماند کمتر نقش بسیاری در اجرای بهینه طرح کاپ ‏توسط شهروندان خواهند داشت.
وی با بیان اینکه بیش از شش ماه است که از اجرای طرح کاپ می گذرد، ادامه داد: ارائه‎ ‎آموزش‎ ‎های‎ ‎مورد‎ ‎نیاز به شهروندان از طریق توزیع بروشورهای اطلاع‌رسانی و آموزش چهره به چهره در محلات ‏به همراه استفاده از ظرفیت رسانه از جمله صدا و سیما از جمله اقدامات صورت گرفته است.‏
علیپور در ادامه با تاکید بر اهمیت تفکیک هر چه‌بیشتر و دقیق تر پسماند تولیدی در اجرای بهینه طرح کاهش ‏پسماند(کاپ) خاطرنشان کرد: با کاهش تولید پسماند فرایند تفکیک آسان تر شده و با کمی تلاش در مدیریت پسماند ‏در مبدا می توان کار پردازش و دفع در مقصد نهایی پسماندهای شهر تهران ( واقع در مجمع پردازش و دفع ‏آرادکوه) را تا حد زیادی تسهیل کرد.‏
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به فعالیت ۶۰‏‎ ‎هزار کارمند در شهرداری تهران و احتساب ۳ ‏نفر به طور میانگین در هر خانواده گفت: حدود ۱۸۰‏‎ ‎هزار نفر از مجموعه شهرداری تهران آماده معرفی و ‏اجرای طرح کاپ هستند که تاکنون‎ ‎حدود‎ ‎‏۷ هزار فراگیر از خانواده شهرداری تهران تحت آموزش‏‎ ‎های این طرح قرار ‏گرفته اند .‏
علیپور با اشاره به بارگذاری کلیپ‌های آموزشی در سامانه مجازی شهرداری تهران عنوان کرد: برای اینکه ارزیابی موثری داشته باشیم پس از آموزش، آزمون طرح کاپ هم از همکاران گرفته خواهد ‏شد.‏
وی در پایان از خانواده بزرگ شهرداری به عنوان سفیران طرح کاپ نام برد و افزود: کارکنان شهرداری پل ارتباط ‏ما با شهروندان هستند که با انجام عملی طرح کاپ می توانند مردم را به اجرای این طرح تشویق کنند.‏