درحاشیه مراسمی که در هتل بزرگ چمران به پاسداشت روز خبرنگار با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و رسانه ،خبرنگاران،پیشکسوتان و فرهنگی‌نویسان فارس به میزبانی مدیریت این مجموعه برگزار شد،نگارخانه این هتل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار روزگار در شیراز،طبقه ۲۱ هتل چمران در هفته خبرنگار شاهد یک حال هوایی دیگر بود که با دست خود اهالی فرهنگ و رسانه رقم خورد.

در ابتدای این مراسم مدیرعامل هتل بزرگ چمران شیراز ،گفت: همواره معتقد به زنده نگه داشتن نام بزرگان کشور، استان و کلانشهر شیراز بوده‌ و بر این باوراست که نباید کسانی که مجدانه برای مانایی و ماندگاری کشور در هر عرصه‌ای تلاش کرده‌اند را فراموش کرد.

سید محمدحسین شفاعتیان از برگزاری چنین مراسم‌هایی در طول فصول سال سخن گفت وافزود: : هنرمندان و فرهنگوران زیادی در عرصه هنر،رسانه، فرهنگ و … داریم که کمتر از آنها تجلیل و یا به عنوان الگو به جامعه معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: نگاه ورویکرد هتل بزرگ چمران به عنوان بخش خصوصی، تشکیل دبیرخانه‌ای در این باره به پاس تجلیل از تلاشگران عرصه‌های مختلف است.

گوینده، مجری و شاعر برجسته شیرازی نیز در این مراسم اظهارداشت: شیراز و فارس مردان بزرگی دارد که به بسیاری از آنها توجه نشده و نامی از آنها نیست.

یزدان پور با بیان اینکه اگرچه تلاش‌های زیادی شده تا زندگی بسیاری از هنرمندان تحریر شود، اما کم است ،افزود: اعتقاد دارم که برای هنرمندان کاری ماندگار ایجاد نشده و این درد بزرگی برای جامعه است.

سیروس رومی، پیشکسوت مطبوعات کشور و استان فارس هم در بخش دیگری از این مراسم با تاکید بر این موضوع که با عدم تجلیل از بزرگان، ظلمی در حق خودمان صورت گرفته، اظهار داشت: در همه دنیا قهرمانان ملی‌شان ستوده و به عنوان الگو به نسل‌ها معرفی می‌شود.

وی که دانش آموخته هنر در انستیتو مربیان امور هنری تهران است و کتاب تاریخ مطبوعات فارس را به رشته تحریر درآورده، خواستار تدوام چنین برنامه‌هایی برای ماندگاری نام اصحاب قلم شد.

رومی با تاکید بر این نکته که اگر در مطبوعات به درستی کار شود، تاثیرگذاری بی حد و حصر آن را در جامعه خواهیم دید، گفت: روزنامه نگاری هیچ‌گاه کار ساده‌ای نبوده است.

احمد اکبرپور، نویسنده و شاعر معاصر ایرانی با تاکید بر اینکه اگر هنر قرار است دوام بیاورد باید اقتصاد خود را تامین کند،اضافه کرد: همیشه دولت می‌تواند حامی باشد اما گاهی هست و گاهی نیست ، به همین دلیل هنر باید روی رونق اقتصاد خود متمرکز شود.

سید علی‌اصغر محدث، مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این مراسم از اصحاب رسانه خواست که بیشتر وقت بگذارند و در تولید محتوا بر روی تولیدکنندگان و صحنه گردانان رویدادها تمرکز کنند.

غیاث‌الدین ملک حسینی، رئیس خانه مطبوعات فارس در این مراسم اعلام کرد که با حضور جامعه خبری این استان،
نظام نامه اخلاق حرفه‌ای رسانه در فارس تدوین خواهد شد.

زهرا جعفری، بانوی پیشکسوت رسانه فارس نیز در این مراسم با اشاره به آغاز فعالیت خانه فرهنگ در شیراز، خواستار عضویت اهالی رسانه در این خانه شد و تاکید کرد:هنر و فرهنگ، رسانه است و هر کجا قدم و قلم بزنیم، رسانه همانجاست.

احمدرضا سهرابی، کاریکاتوریست بنام کشور که صاحب ۷۰ جایزه ملی و بین‌المللی است و هم‌اینک در روزنامه عصر مردم فعالیت می‌کند نیز در این مراسم خواستار برگزاری دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور با موضوع پرداختن به شخصیت‌های برجسته با همکاری هتل بزرگ چمران شد.

در این مراسم ضمن سخنرانی امین عطایی دیگر پیشکسوت رسانه‌های فارس، از محمدحسین نیکوپور که در زمینه عکاسی و خبر سال‌های زیادی است در فارس فعالیت می‌کند و کتاب جعبه سیاه را به نگارش درآورده، تقدیر شد.

در پایان این مراسم از اهالی فرهنگ و رسانه به مناسبت روز خبرنگار تجلیل به عمل آمد و پس از آن در ورودی هتل نگارخانه ای زیبا افتتاح شد.

Lavc58.54.100

Lavc58.54.100

Lavc58.54.100