مدیر اجرایی انجمن صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان فارس در حاشیه این مراسم گفت: برگزاری بزرگداشت روز مهندس، با پیگیری یک تیم ۵۰ نفره و طی ۲ ماه میسر شد و خوشبختانه مورد استقبال مهندسان در شاخه‌های مختلف حرفه‌ای قرار گرفت.

به گزارش روزگار از شیراز،امیر تابع‌بردبار در آیین گرامیداشت روز مهندس که به همت انجمن صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان فارس، در سالن رازی دانشکده نفت، گاز و شیمی دانشگاه شیراز برگزار شد با تاکید براینکه هرجا در رشته‌های مهندسی مرزبندی کردیم، دچار شکست شدیم، گفت: در برگزاری این مراسم هیچ‌گونه موازی کاری و تضادی با سایر سازمان‌ها وجود ندارد.

او با بیان اینکه با اتحاد و همدلی اهداف جامعه مهندسی را باید پیش برد، گفت: در برگزاری این مراسم خط کشی نکرده‌ایم و از تمام ارگان‌های دولتی و عموم مهندسین دعوت کردیم.

تابع بردبار با بیان اینکه انجمن صنفی سازندگان مسکن و ساختمان فارس ۱۵۰ عضو دارد، گفت: در شورای سیاستگذاری و هیئت مدیره انجمن تصمیم گرفته شد که این گردهمایی نقطه شروع فعالیت‌های عمومی و عام‌المنفعه شود.

وی همچنین با بیان اینکه یکی از فاکتورهای اصلی در جوامع پیشرفته دنیا این است که مطالبه گری در قالب انجمن‌های صنفی و علمی پیش رود، اضافه کرد: انجمن متبوع ما نیز همین هدف را دارد تا ایرانی قوی و آباد داشته باشیم.

تابع‌بردبار گفت: تلاش خواهیم کرد از این پس مسائل فنی، آموزش، انتشار، رویدادها و مسئولیت‌های اجتماعی با اولویت مهندسین برای عموم مردم دنبال شود. همچنین مستندسازی از پیشکسوتان و برندهای علمی و مهندسی از اولویت‌های مهم سال آینده این انجمن است.

او با بیان اینکه متاسفانه نظام مسئولیت یکپارچه در مهندسی در کشور دچار ضعف است، گفت: دلیل این مهم نبود ارتباط مطلوب بین حلقه‌‌های مهندسی، قانون، حاکمیت، مردم و سازنده به خوبی برقرار نمی‌شود و بعضا کپی‌برداری و کم فروشی مهندسی را شاهد بوده‌ایم، اگر این نظام به درستی در کشور تعریف شود بسیاری از مسائل مرتفع خواهد شد.