معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از حل و فصل اختلافات ۱۸ هزار زوج توسط کارشناسان مشاوره این فرماندهی طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

جهانگیر کریمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان کرد: یکی از معضلات و آسیب های اجتماعی که در کلانتری ها و دادگاه ها با آن روبرو هستیم اختلافات خانوادگی و مشکلات به وجود آمده بین زوج ها است که به دنبال طلاق و جدایی از یکدیگر هستند.

وی بیشترین موضوع مراجعه به واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری ها و همچنین مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان را مربوط به درگیری و اختلاف بین زوجین عنوان کرد و افزود: علت ۳۸ درصد از کل مراجعات به مرکز مشاوره آرامش و واحدهای مشاوره کلانتری های اصفهان در ۹ ماهه سال جاری اختلافات خانوادگی بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یک خبر خوب در خصوص جلوگیری از کشیده شدن زوج ها به دادگاه های خانواده و طلاق آنها از یکدیگر داد و گفت: با تلاش کارشناسان مشاوران مستقر در واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری ها و مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان طی مدت ۹ ماهه سال جاری اختلافات خانوادگی ۱۸ هزار زوج حل و فصل و به کانون گرم خانه بازگشتند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه بیشتر این زوج ها دارای فرزند بودند و در صورت طلاق و جدایی آنان مشکلاتی از قبیل حضانت فرزند، چگونگی تحصیل و تربیت صحیح فرزند و همچنین آسیب های روحی و روانی آنان به وجود می آمد گفت: مسلماً رفت و آمد این افراد به دادگاه خانواده اختلافات را بیشتر می کند و باعث بروز ناهنجاری ها شده و از طرفی پدیده فرزندان طلاق نیز خود بستر و زمینه ساز به وجود آمدن آسیب ها و انحرافات اجتماعی در جامعه است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مشاوره بهترین راه برای حل و فصل مشکلات و اختلافات خانوادگی است گفت: مرکز مشاوره آرامش معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با شماره تلفن های ۲۱۸۲۵۶۳۰ و ۰۹۶۵۸۰ و همچنین تمامی واحدهای مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری ها آماده ارائه مشاوره رایگان به شهروندان به خصوص خانواده ها هستند.