خواف  ناهید بخششی پایگاه خبری روزگار – بخشدار مرکزی باخرز اظهار کرد: روستاهای بخش مرکزی باخرز مجهز به پایش تصویری می شوند و طرح پایش تصویری با نصب دوربین در تمام روستاهای این بخش اجرا می‌شود.
مرتضی باقری به خبرنگار ما گفت: با همراهی جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان باخرز و دهیار روستای سفید کوه، طرح پایش تصویری در این روستا فعال شد.
وی افزود: در هفت روستای بزرگ بخش مرکزی شهرستان باخرز، برای طرح پایش تصویری دوربین نصب شده و جانمایی نصب دوربین به منظور اجرای طرح پایش تصویری در روستاهای باقی مانده نیز به زودی انجام می‌شود.
وی اعلام کرد: تا کنون علاوه بر سفیده کوه، در روستاهای ارزنه، کردیان. جیزآباد. ارخود. قلعه نو شاملو. نوبهار غلامان. بزنجرد دوربین پایش تصویری نصب و فعال شده است.
بخشدار مرکزی باخرز یادآور شد: برای اجرای این طرح، اعتباری معادل ۴ میلیارد ریال هزینه شد.
به گفته باقری نصب دوربین‌های مداربسته پایش تصویری در خروجی‌ها و ورودی مکان هایی که احتمال جرائم وجود دارد، وقوع بسیاری از سرقت‌ها و جرم‌های احتمالی در روستاها را کاهش می‌دهد.
بخشدار مرکزی باخرز افزود: پایش تصویری علاوه بر مدیریت جاده‌ها، شهرها و روستاها، کاربردهای انتظامی و امنیتی نیز دارد بنابراین برای ایجاد نظم و امنیت در جامعه موثرند.
بخش مرکزی شهرستان باخرز ۲۷ روستا و یک شهر با جمعیت روستایی ۳۰ هزار نفری دارد.
شهرستان ۵۳ هزار نفری باخرز با ۲ شهر باخرز و قلعه نو علیا و ۵۲ روستا در فاصله ۲۱۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شده است.