تایباد ویدا حنفی پایگاه خبری روزگار -به مناسبت هفته شورای فرهنگ عمومی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیرخانه این شورا، اقدام به برگزاری “نشست تخصصی “آسیب شناسی فرهنگی در حوزه خانواده” نمود.

در ابتدای این نشست آموزشی که ۱۶ آبان ماه با حضور دهیاران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در بخش میان ولایت و مرکزی شهرستان تایباد، در محل مجتمع فرهنگی هنری مفاخر برگزار شد، جابر آفریدون رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن خوشامدگو یی به حاضرین و تقدیر از رییس شورای فرهنگ عمومی و بخشداران در خصوص لزوم برگزاری این کارگاه ها گفت: برگزاری این کارگاه ها در راستای اهداف شورای فرهنگ عمومی و کارگروه های علمی مشورتی در حوزه تحکیم بنیان خانواده می باشد که برای اقشار مختلف جامعه موثر خواهد بود.

سپس حجت الاسلام ملکی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بر لزوم فرهنگ سازی مستمر جامعه در خصوص ارائه راهکارهای مناسب در جهت تحکیم بنیان خانواده تاکید و گفت: متدین بودن، گذشت و تواضع، محبت را تحکیم می کند. وقتی محبت در خانواده بوجود آید و مستحکم باشد، بنیان و اساس خانواده محکم است. پس تلاش زن و شوهر باید در جهت تحکیم خانواده باشد.

در ادامه، حجت الاسلام حیدری و منعمی از کارشناسان حوزه خانواده، در خصوص راهکارهای اثربخش مربوط به مسائل خانواده و جوانان مواردی را مطرح و گفت: ازدواج های عجولانه و عدم آگاهی خانواده ها می تواند آسیب بزرگی برای بنیان خانواده باشد. فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم از طریق مساجد محله در روستاها با برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه روانشناسی و خانواده از واجبات در هر جامعه ای است و نقش دهیاران و شوراها در ایجاد زمینه های این آگاه سازی حیاتی است.