مشهد پایگاه خبری روزگار-مراسم تحلیف و جشن سردوشی سربازان آموزشی و مراسم استقبال از سربازان جدید الورود منطقه پدافند هوایی شمال شرق با حضور جانشین منطقه و جمعی از مسئولین لشکری استان برگزار شد.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرقگفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از امن‌ ترین کشورهای جهان است و این امنیت مرهون تلاش و ایثار شبانه روزی سربازان است

امیر سرتیپ دوم علی خلیل آبادیدر این مراسم دوران سربازی را برهه ای طلایی و ارزشمند در زندگی هر فرد دانست و افزود: در این مقطع زمانی، جوان با گسستن از تعلقاتی که به خانواده دارد به نوعی خود را در معرض آزمون های مختلف قرار می دهد و سعی بر این دارد که با تلاش و کوشش بیشتر از آنها سربلند بیرون بیاید.

وی نقش سربازی در ارتقای امنیت دفاعی نیروهای مسلح را با اهمیت دانست و گفت: از مهم ترین مؤلفه‌ های قدرت و اقتدار ارتش ایران اسلامی، سربازان وظیفه هستند که امروز در واقع رکن ارتش هستند.

امیر سرتیپ دوم ستاد علی خلیل آبادی، پاسداری از استقلال و حفظ نظام را از وظایف مهم ارتش دانست وخاطر نشان کرد: ارتش مقتدر ارتشی است که بتواند تکیه‌گاه ملت باشد و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد که امروز بخش مهمی از این وظایف به واسطه سربازان انجام می‌شود.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور اظهار داشت: حضور سرباز در عرصه نظم اهمیت به سزایی دارد و یکی از ویژگی سربازان، جوانی و انگیزه‌ های بالا و پایبندی آنها به انقلاب، اسلام و عزم جزم برای دفاع از میهن عزیز اسلامی است.

سرتیپ دوم خلیل آبادی خاطرنشان کرد: چه در عرصه مدیریتی و چه افکار عمومی باید به مسائل سرباز با نگاه فرهنگی نگریسته شود چرا که هنوز با جایگاهی که باید در آن قرار بگیریم فاصله داریم.

علی خلیل آبادی فلسفه برگزاری این گونه مراسمات را بهتر دیده شدن سرباز و سربازی عنوان و تصریح کرد: سرباز رکن و پایه اصلی قدرت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می رود.

وی ایفای نقش سرباز را در حوزه های جنگ نرم و سخت تاثیر‌ گذار دانست و اظهار کرد: نقش بی بدیل سربازان در دوران دفاع مقدس بر هیچکس پوشیده نیست و امروز نیز سربازان غیور در عرصه‌های مختلف به خصوص در مناطق مرزی و آنجا که دشمن قصد ایجاد چالش را دارد، نقش موثری را ایفا می کنند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق با اشاره به ایستادگی و پایمردی سربازان در مقاطع مختلف، نقش آنان را در حوزه جنگ نرم بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و افزود: از وی‍ژگی های خدمت مقدس سربازی حضور جوانان در این دوران است و از بارزترین ویژگی های این جوانان نشاط، انگیزه های ایمانی، دینی، پایبندی به نظام و عزم جزم آنان برای دفاع از میهن است.

در این مراسم پس از ادای سوگند نامه توسط کارکنان وظیفه و خواندن خطابه توسط نمایندگان قدیم و جدید، توسط امیر سرتیپ دوم خلیل آبادی از کارکنان وظیفه نمونه در طول دوره تقدیر شد.

در پایان یگان‌ های حاضر در میدان، از مقابل جایگاه رژه رفتند.