لرستان – زینب نیک رنگ: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ۱۳۱ روستای این استان از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون از آب آشامیدنی سالم بهره مند شده اند که با این احتساب، تعداد روستاهای برخوردار از آب سالم و بهداشتی به یک هزار و ۵۸۶ مورد رسیده است.

یاسر اکبریان گفت: اکنون تعداد مشترکان آب روستایی استان ۱۴۶ هزار و ۵۶۳ فقره است که هفت هزار و ۳۰۱ فقره از این مجموع در دولت سیزدهم واگذار شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۸۳ و ۳۴ صدم درصد از جمعیت روستایی استان تحت پوشش شرکت آبفا قرار دارند که ۷۸ و ۳۰ صدم درصد از این مجموع مربوط به قبل از دولت سیزدهم است و پنج و چهار صدم درصد نیز در طول دولت سیزدهم تحت پوشش شرکت قرار گرفته اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان طول لوله گذاری شبکه توزیع آب روستایی لرستان را چهار هزار و ۷۷۹ کیلومتر برآورد کرد و افزود: چهار هزار و ۵۷۷ متر از این لوله گذاری تا قبل از دولت سیزدهم و ۲۰۲ کیلومتر نیز در طول دولت سیزدهم ایجاد و از مجموع سه هزار و ۷۹ کیلومتر خطوط انتقال نیز، ۲۵۹ کیلومتر آن در طول فعالیت دولت سیزدهم احداث شده است.

به گفته اکبریان اکنون تعداد مخازن آب روستاهای استان یکهزار و ۳۵ باب با حجم ۸۲ هزار و ۶۷۹ مترمکعب است که ۱۲۰ باب از این مجموع با حجم ۹ هزار و ۹۹۵ مترمکعب مربوط به عملکرد دولت سیزدهم می باشد.