مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز گفت: هدایت و اسکان مسافران در کلان شهر شیراز، یکی از خدمات هوشمند سامانه ارتباطات مردمی شهرداری شیراز ۱۳۷ در تعطیلات نوروز است .

به گزارش دریافتی روزگار پرس از شیراز، رضا جاویدی گفت: در بدو ورود مسافران به شهر شیراز پیامکی به تلفن همراه آن‌ها برای دریافت خدمات از سامانه ۱۳۷ شهردای شیراز ارسال می‌شود.

او افزود: مسافران نوروزی پس از تماس با سامانه ۱۳۷، در صورت نیاز به هرگونه مسیریابی در شهر شیراز، موقعیت‌های مکانی و نشانی دقیق محل مورد نظر از طریق پیام کوتاه برای فرد تماس گیرنده به صورت کاملا رایگان ارسال می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز با بیان اینکه آدرس دهی سامانه ۱۳۷ بر بستر نقشه هوشمند کلان شهر شیراز صورت می‌گیرد، اظهار کرد: بیش از ۳۰ لایه اطلاعات مورد نیاز مسافران شامل جدول اماکن تاریخی، گردشگری، اقامتی، پارکینگ ها، بازارها، مراکز درمانی و اصناف مختلف در این نقشه بارگذاری شده است.

جاویدی بیان کرد: به کمک این نقشه هوشمند که به صورت برخط به مرکز کنترل ترافیک شهر شیراز متصل است، علاوه بر مسیریابی، آخرین وضعیت ترافیکی خیابان‌ها در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره اطلاع‌یابی و ارتباطات مردمی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز نیز گفت: کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز در طول سال به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کاری پاسخگوی تماس‌های شهروندان در خصوص درخواست‌ها و شکایات، راهنمایی و پیشنهاد‌های مرتبط با حوزه‌های مختلف شهری هستند.

سیده الهام حسینی افزود: پس از تماس شهروندان و ثبت درخواست در سامانه، بلافاصله موضوع بر اساس حوزه مرتبط در شهرداری ارسال و توسط کارشناسان بررسی می‌شود.

او بیان کرد: در تعطیلات نوروز بخش عمده خدمات سامانه ۱۳۷ بر هدایت و اسکان مسافران نوروزی متمرکز است.

رئیس اداره اطلاع‌یابی و ارتباطات مردمی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون بیش از ۳ هزار تماس با سامانه ۱۳۷ ثبت شده است که حدود ۵۰ درصد آن‌ها در خصوص هدایت و اسکان مسافران نوروزی بوده است.