رییس کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان فارس گفت:از آغاز به کار کمیته اسکان تاکنون بیش از ۴۲۴هزار نفر در قالب ۱۲۱هزار خانواده و در مجموع بیش از یک میلیون ۱۵۷ هزار نفرروز در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شده اند که موجب شده استان فارس رتبه اول را در کشور کسب کند.
به گزارش دریافتی روزگار پرس از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد خلیل عسکری در حاشیه بازدید از ستادهای اسکان شهر شیراز گفت: اداره کل آموزش و پرورش فارس امسال به عنوان رییس کمیته اسکان مهمانان نوروزی ستاد تسهیلات سفر به استان منصوب شد.
رییس کمیته اسکان ستاد سفرهای نوروزی استان فارس بااشاره به اینکه در هفته اول تعطیلات نوروزی با کاهش محسوس هوا مواجه بودیم گفت: در هفته گذشته در تمامی شب ها تقریبا تمامی مدارس شهر شیراز تکمیل شدند به نحوی که مجبور شدیم علی رغم‌ میل باطنی بسیاری از مهمانان را در چادرهایی در سال های ورزشی، نمازخانه و راهروها مدارس اسکان بدهیم تا در محیطی امن و گرم اسکان داده شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تقریبا تمام کلاس های درس پیش بینی شده در شیراز تکمیل شدند و به همین جهت بلافاصله مدارس جدیدتری مجهز و وارد چرخه اسکان شدند.
عسکری گفت: اموزش و پرورش استان فارس با افزایش مدارس محل اسکان تا این لحظه یک هزار و پانصد مدرسه را وارد چرخه پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی کرده است.
وی گفت: شانزده هزار کلاس درس همچنین ۴۶مهمانسرا و خانه معلم با ظرفیت ۲هزار نفر، ۱۲ خوابگاه دانشجویی و دانش آموزی با ظرفیت ۲هزار و دویست تخت، ۲۰ سالن ورزشی با ظرفیت ۷هزار نفر برای اسکان مسافران تجهیزو اماده شده است.
رییس کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان فارس گفت: امکانات خوبی که در مدارس پیش بینی شده به همراه قیمت پایین باعث شده که با استقبال بسیار زیادی از اسکان در مدارس مواجه شویم.
وی همچنین به امکانات پیش بینی شده برای اسکان مهمانان در کلاس های درس نیز اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۹هزار تخته فرش، ۵هزار یخچال، ۹۰۰دستگاه اجاق گاز در مدارس و کلاس های محل اسکان قرار داده شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:بیش از ۳هزار و پانصد تن از فرهنگیان استان فارس شامل: عوامل اجرایی ، سرایداران و خدمتگذاران کار پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی را برعهده دارند.
رییس کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان فارس گفت: ۶۸ پایگاه پذیرش حضوری مهمانان نوروزی در استان فارس پیش بینی شده است.
وی گفت: امسال حدود نیمی از مسافران اسکان یافته در مدارس و اماکن اقامتی وابسته به آموزش و پرورش فارس از طریق سامانه اینترنتی پذیرش و اسکان داده شدند.
رییس کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان فارس گفت: توصیه ما این است با توجه به امکان رزرو اینترنتی ، مهمانان نوروزی با مراجعه به ادرس الکترونیکی: eskan.mefu.ir محل اسکان خود را از قبل رزرو کنند.
عسکری گفت: مزیت این دسته از مهمانان نوروزی این است که با اسکن نمودن کد آدرس به راحتی به مکان مورد نظر با سامانه های جهت یاب هدایت می شوند که این کار هم سهم به سزایی در کاهش ترافیک و هم جلوگیری از سردرگمی مسافر و ماندن در صفوف حضوری ستادهای اسکان شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امسال مدارسی که در جوار اماکن مقدسه، زیارتی، گردشگری ونقاط پر ازدحام ترافیکی قرار دارند از حیاط انها به عنوان پارکینگ جهت رفاه عموم استفاده شده است.
رییس کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان فارس بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش تاکنون استانهای فارس، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین مهمان نوروزی را در مدارس اسکان داده اند.