مشهد پایگاه خبری روزگار-مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد از افتتاح و کلنگ زنی ۵۶ پروژه آب و فاضلاب در شهرمشهد و روستاهای تحت پوشش جمعا به مبلغ ۴ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد .

حسین اسماعیلیان با اعلام این مطلب اظهار کرد: حفر و تجهیز ۱۹ حلقه چاه با ظرفیت آبدهی ۳۷۸ لیتر بر ثانیه، بازسازی و بهسازی مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی ، اصلاح و بازسازی خطوط و شبکه توزیع به طول ۳۹ کیلومتر و نیز توسعه و تکمیل خطوط آبرسانی به طول ۸ کیلومتر با هزینه اجرایی ۲ هزار و ۳۵ میلیارد ریال از پروژه های آبرسانی سطح شهرستان مشهد می باشد.

وی در خصوص پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی در روستاهای تحت پوشش این شرکت افزود: طرح احداث مخازن با ظرفیت ۱ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در روستاهای شیرحصار، خلق آباد، معین آباد، عباس آباد، کمینگران، پری آباد و فتح آباد و …. با جمعیتی بالغ بر ۶ هزار نفر، اجرای ۳۰ کیلومتر خط انتقال کنه بیست به خیرآباد، آبرسانی به روستاهای نجم آباد، کشف و شیرحصار و… با جمعیتی حدود ۱۸ هزار نفر از پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت با هزینه ۱ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال می باشد.

اسماعیلیان با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده در سطح روستاها خاطرنشان کرد: طی یک سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه تامین آب روستایی، علیرغم خشکسالی و کاهش منابع آبی، صورت گرفته است؛ به نحوی که تعداد روستاهای با شرایط تنش آبی از ۱۴۰ روستا به حدود ۹۵ روستا کاهش پیدا کرده است .

وی گفت: براساس سیاست محرومیت‌زدایی دولت، اقدامات تکمیلی خوبی نیز برای حاشیه شهر مشهد صورت گرفته و روی این حوزه متمرکز شده‌ایم؛ امیدواریم با بهره مندی از پروژه‌های یاد شده، بخش قابل توجهی از مشکلات ۹۵ روستا نیز مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در خصوص افتتاح پروژه های فاضلاب طی این هفته نیز خاطرنشان کرد: اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب بخشی از محدوده شهرک شهید رجایی و طبرسی حد فاصل جاده گاز تا پنجتن و نیز اجرای شبکه جمع آوری و نصب انشعابات فاضلاب در سطح شهر مشهد (عصمتیه، قدس و آزادگان، ثامن، گلشاد، شهرک شیرین، طبرسی، کشاورز، حجت و…) با هزینه ۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال به طول ۵/۲۶ کیلومتر و نصب ۸ هزار فقره انشعاب برای ۲۸ هزار نفر جمعیت تحت پوشش از پروژه های انجام شده در حوزه فاضلاب شهر مشهد مقدس می باشد.