مشهد پایگاه خبری روزگار-معاون مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه های مشهد باید جایگاه بین المللی داشته باشند
فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه های خراسان رضوی گفت: مشهد از بنگاه رسانه ای برخوردار است و دو یا سه نقطه بیشتر در کشور نیستند که توانایی بنگاه داری در حوزه رسانه را داشته باشند، رسانه در مشهد یک رسانه کوچک محلی نیست بلکه فعالیت رسانه ای در این شهر آثار بین المللی و خارجی در پی دارد و بنگاه های بزرگ رسانه ای در این شهر می توانند در مقیاس بین المللی عمل کنند.
مهدی پور به جایگاه مشهد و سبقه ۱۰۰ ساله آن در روزنامه نگاری و مطبوعات اشاره و بیان کرد: خراسان محل تابش خورشید امامت و ولایت و پایگاه و مبدا نسل بزرگی از اساتید و فعالان حوزه رسانه در کشور است، جایگاه بین المللی مشهد به واسطه وجود مضجع شریف ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) و حضور پرشور زائران، به رسانه های آن جنبه فرا مرزی نیز داده است.
وی اظهار داشت: موقعیت بین المللی مشهد باعث می شود که بروز هر اتفاقی در آن توجه جهانیان را به سوی خود جلب کند، محیط فرهنگی مشهد از باب حضور فردوسی و خاستگاه زبان فارسی و محیط معنوی آن از باب حضور حرم امام رضا(ع) موقعیت آن را در افکار عمومی بسیار برجسته کرده است لذا مدیریت افکار عمومی در مشهد توسط رسانه ها، مدیریت عواطف عمومی و بخش معنوی و فرهنگی جامعه نیز هست.
وی بیان کرد: بنیه بزرگ منطقه خراسان بویژه مشهد آن است که با عواطف عمومی سر و کار دارد و هر رخدادی در این منطقه از بازتاب گسترده جهانی برخوردار است، در هر تهدیدی، فرصتی نهفته است و بازنمایی رسانه ها از این رخدادها در مشهد بسیار اهمیت دارد، رخداد سلام فرمانده که عمده ایرانی ها نسبت به آن واکنش مثبتی داشتند، یک پدیده رسانه ای بود که در روزهای سختی در مشهد شکل گرفت و یک امر رسانه ای توانست رنگ درخشانی به آن دهد، در این شرایط اگر با کاهش مرجعیت رسانه ای یا کاهش مخاطب روبه رو شویم، باید در اقدامات خود بازنگری داشته باشیم.
مهدی پور فضای مجازی در مشهد را پیشرو دانست و افزود: تکلیف دیگر ما حمایت از رسانه های فرا مرزی است، رسانه های مشهد می توانند به اعتبار این شهر و با اتکا به توانایی های خود در این مسیر حرکت کنند.
وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد یک شهر رسانه ای یا هاب رسانه ای در مشهد است که با بهره گیری از یک تجربه عملیاتی تقاطع های بزرگ در حوزه رسانه را در کنار هم قرار دهیم و هم افزایی رسانه ای در این شهر بوجود آوریم.