مشهد پایگاه خبری روزگار-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : ۱۶ فیلم برای نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۲۲ فیلم چهلمین جشنواره فیلم فجر برای اکران اختصاص داده شده است .

محمد حسین زاده افزود : این فیلم ها از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه درپردیس های سینمایی آفریقا، هویزه، سیمرغ، ویلاژتوریست، اطلس، گلشن و دو سینمای تازه تاسیس شده برفی و پارک بازار در دو تا سه سانس اکران می شوند.

وی ادامه داد:سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر به طور متمرکز در تهران می باشدکه امسال  تصمیم بر این شد  در تمام استان ها از ۲۲ فیلم جشنواره یک بسته فیلم ۱۶ تایی اختصاص داده شود.

حسین زاده  اظهار داشت: امید واریم با رایزنی که با تهیه کنندگان فیلم ها شده ، به مرور بقیه فیلم ها به جشنواره فیلم مشهد  اضافه شوند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود : فیلمهای موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی فر، لایه های دروغ به کارگردانی رامین سهراب، ماهان به کارگردانی حمید شاه حاتمی، هناس به کارگردانی حسین دارابی، بیرو به کارگردانی عباس میرزایی، بی رویا به کارگردانی وزیر دفتری، برف آخر به کارگردانی امیرحسین عسگری، دسته دختران به کارگردانی منیر قیدی، ضد به کارگردانی امیرعباس ربیعی، خائن کشی به کارگردانی مسعود کیمیایی، ملاقات خصوصی به کارگردانی امید شمس، مرد بازنده به کارگردانی محمدحسین مهدویان، بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی، شب طلایی به کارگردانی یوسف حاتمی کیا، شادروان به کارگردانی حسین نمازی، شهرک به کارگردانی علی حضرتی در جشنواره مشهد اکران می شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته نقد پژوهش در استان در ستاد جشنواره فیلم فجر راه اندازی شده است که در کنار اکران فیلم ها، فضای نقد و پژوهش در حوزه فیلم ها هم در اختیار علاقمندان قرار بگیرد. بنابراین یک فیلم حداقل در سه سینما اکران می شود.

حسین زاده  تاکید داشت :با توجه به شرایط کرونا تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد از ظرفیت هر سینما مورد استفاده قرار می گیرد، در این راستا کمیته سلامت جشنواره فیلم فجر مشهد با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، همزمان با تغییر رنگ کرونایی این شهر فعال شده تا نسبت به حفظ سلامت مردم در فضای سینما کنترل و نظارت بیشتری صورت گیرد. برای حضور مردم در سینما تدابیری از جمله شروطی مثل واکسیناسیون اتخاذ خواهد شد.

مهدی شاد، رییس بسیج رسانه در این نشست نیز بیان کرد: سهمیه اهالی رسانه در جشنواره امسال نسبت به سهمیه هجدهمین جشنواره تقریبا بیش از ۲ برابر شده است. همچنین موفق شدیم برای فعالان رسانه های غیر  رسمی هم سهمیه قابل توجهی اخذ کنیم.

وی افزود: ما ۸ رسانه را در ۸ سینمای مجموعه سینمایی حاضر در جشنواره فعال خواهیم داشت. هم چنین جدا از یادداشت های اهالی رسانه آمادگی داریم یادداشت های مردمی را نیز در اختیار رسانه ها قرار بدهیم.

وی خاطر نشان کرد: برنامه تلویزیونی گرانگاتیو در طول جشنواره از شبکه استانی خراسان رضوی پخش خواهد شد.

شایان ذکر است : فروش بلیت های فیلمهای نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از چهارشنبه ۱۳بهمن  از طریق سایت سینما تیکت آغاز می شود و هر بلیت به قیمت سی هزار تومان فقط از طریق اینترنتی و مراجعه به سایت مربوطه قابل انجام خواهد بود.