مشهد پایگاه خبری روزگار-مشاور امور بانوان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: این سازمان به دنبال شبکه سازی، آموزش و توانمندسازی زنان کارآفرین و بازارسازی برای محصولات آنان در کشور است که در این زمینه برنامه ریزی منسجمی دارد.

پروانه رامین در نشست منطقه ای که با حضور فیزیکی و برخط برخی از بانوان کارآفرین، مدیران کل دفتر امور بانوان استانداری و مشاورین امور بانوان سازمان صمت استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و گلستان در محل این شرکت برگزار شد، افزود: یکی از نشانه های توسعه یافتگی در جوامع، میزان بهره وری و استفاده از ظرفیت زنان آن جامعه در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی بیان کرد: هر چقدر کشورها توسعه یافته تر باشند، شکاف بین توسعه یافتگی مردان و زنان کاهش می یابد لذا بهبود وضعیت بانوان جزو الزامات اصلی بهبود شاخص های توسعه در هر جامعه است، در این راستا دفتر امور زنان و خانواده سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران سه هدف را در حوزه اقتصاد بانوان کارآفرین و صنعتگر کشور دنبال می کند.

رامین اظهار داشت: نخستین هدف، شبکه سازی زنان کارآفرین در راستای ایجاد بستری مناسب جهت تعامل اقتصادی بانوان است که در این راستا دفتر امور زنان و خانواده سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اقدام به برگزاری نشستهای منطقه ای با رویکردهای آموزش و توانمندسازی بانوان به منظور جلب مشارکت پررنگ زنان در توسعه پایدار کرده است.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: دومین هدف این دفتر، ارایه آموزشهای لازم به زنان کارآفرین برای مهارت آموزی و توانمندسازی آنان در قالب برگزاری دوره های آموزشی است.

رامین ادامه داد: سومین هدف نیز بازارسازی برای محصولات واحدهای تولیدی بانوان کارآفرین در قالب برپایی نمایشگاه های فصلی و دائمی و حضور آنان در نمایشگاه های بین المللی است که در این راستا گامهایی نیز برداشته شود.

مشاور امور بانوان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: هم اینک یکهزار و ۱۷ شهرک صنعتی مصوب در کشور وجود دارد که از این تعداد ۸۳۲ شهرک به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به وجود ۴۴ هزار و ۶۹ هکتار زمین صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی کشور افزود: تاکنون ۹۵ هزار و ۴۱۵ مورد قرارداد منعقد شده با کارآفرینان و صنعتگران در شهرکهای صنعتی ایران ثبت شده که ۹۶۱ هزار و ۷۳۱ مورد اشتغالزایی به همراه داشته است.

رامین اضافه کرد: از مجموع قراردادهای منعقده سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با صنعتگران برای واگذاری زمین به آنان، چهار هزار و ۴۴۰ قرارداد با بانوان کارآفرین بوده و هم اینک یکهزار و ۲۵ زن کارآفرین فعال در شهرکها وجود دارد.

وی بیان کرد: ۸۹ مجتمع کارگاهی، ۶ شهرک فناور و ۳۸ مرکز خدمات کسب و کار نیز تحت مدیریت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران فعالیت دارند و تاکنون ۴۱ هزار و ۵۰۳ دوره آموزشی برای صنعتگران برگزار شده که منجر به آموزش یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر شده است.

فاطمه حق پرست، مشاور مدیر عامل در امور بانوان شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت : در این نشست برخی از زنان کارآفرین استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و سمنان به بیان توانمندیها و مشکلات خود پرداختند و در نهایت از بانوان کارآفرین  خراسان رضوی با اهدا لوح سپاس ، تقدیر گردید و از واحدهای تولیدی بامحوریت زنان صنعتگر در شهرکهای صنعتی استان از توانمند سازی این مجموعه ها در راستای ایجاد اشتغال پایدار قدردانی شد.

حق پرست اعلام نمود : مشاور امور بانوان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران طی سفر سه روزه خود به خراسان رضوی از ۱۰ واحدهای صنعتی بانوان  در شهرکهای صنعتی بینالود، توس و تربت حیدریه شماره ۲ دیدن کرد.