رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی علی آبادکتول از بازگشت ۵۳ نفر از استفاده‌ کنندگان بیمه بیکاری به شغل پایدار خبر داد

ابوالفضل زنگانه در نشست خبری قرارگاه شهید همدانی علی‌آبادکتول گفت: از اوایل سال ۱۴۰۳ ، ۱۵۰ نفر در علی آباد در سامانه جستجوی شغل مدارک خود را ثبت که ۳۸ نفر از آن ها به بازار کار راه پیدا کرده اند.

زنگانه ادامه داد: سامانه جستجوی شغل، بازیگران حوزه کار اعم از کارجو و کارفرما به یکدیگر متصل می‌کند.

وی به افدامات صورت گرفته در این اداره کل طی سه سال اشاره کرد و گفت: بازگشت ۵۵ نفر از کسانی که از بیمه بیکاری استفاده می کردند به شغل پایدار ، دریافت حق بیمه بیکاری تعداد ۷۴۴ نفر در شهرستان علی آباد کتول ، ایجاد ظرفیت اشتغال برای ۸۰۰ نفر ، برپایی ۲۲۲ شرکت تعاونی در حوزه های مختلف ، هزار و ۱۱۴ فقره بازرسی و رفع نقص در کارگاه ها ، ۳۶۴ مورد بازرسی کارشناسی مشاغل سخت و بازنشستگی زودتر از موعد از خدمات سه سال اخیراداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی علی آباد کتول می باشد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی علی آبادکتول در زمینه اختصاص تسهیلات به همشهریان خود گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ متقاضی به بانک های عامل در شهرستان معرفی شدند که این تسهیلات از منابع گوناگون از جمله تبصره ۱۶ و ۱۸، مشاغل خانگی و روستایی و عشایری اختصاص داده شده است.

زنگانه در پایان گفت: طی سه سال اخیر مبلغ ۲۴۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای ایجاد فرصت های شغلی  پرداخت شده است.