امام جمعه اهل سنت نگین شهر گفت: شهیدان رجایی و باهنر از خادمان حقیقی نظام بودند و در طول خدمت اندک خود خدمات شایسته ‌ای را برای مردم و انقلاب انجام دادند.

آخوند «ابوبکر خوجملی» در سخنرانی قبل از خطبه‌ های نماز جمعه مسجد جامع نگین شهر، اظهار کرد: ما ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان هفته دولت را به مردم عزیز و مسئولان خدمتگزار تبریک عرض می ‌کنیم.

به گفته وی؛ به لطف خداوند تمامی کابینه دولت جدید از مجلس رأی اعتماد گرفت این اتفاق مبارک را به رئیس جمهور و وزرای جدید تبریک گفته و آرزوی موفقیت و سربلند برای دولت منتخب را داریم و امیدواریم دولت جدید مشکلات مردم به ویژه جوانان از جمله بیکاری و معیشت را با همت مضاعف خود برطرف کنند تا سرزمین ایران اسلامی  بیش از گذشته سربلند و پیروز باشد.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر با بیان اینکه انسان‌ها هنگام مواجهه با سختی‌ها و مشقت‌ها باید به درگاه الهی پناه برده و با زاری و تضرع از خالق خود طلب مغفرت کنند تصریح کرد: دعا مانند سلاحی قدرتمند در دست انسان مؤمن است که به وسیله آن می‌ تواند درهای بسته را گشوده و مسیر اعتلای خود را هموار کند.

وی افزود: ادعیه‌هایی که در قرآن کریم بیان شده مانند شمشیر بران می ‌باشد که تمام گره ها و مشکلات را برطرف کرده و آرامش و سکینه را در دل انسان قرار می دهد.

آخوند خوجملی با اذعان بر وسوسه و ایجاد ناامیدی شیطان در دل انسان ها ابراز کرد: انسان باید با دعا و نیایش به درگاه پروردگار خود پناه ببرد تا از وسوسه‌ های شیطان در امان باشد و بتواند تصمیمات مثمر ثمری بگیرد.

به گفته وی؛ دعا بهترین وسیله ای است که سختی‌ها و مشقت‌های انسان را برطرف می‌سازد به عبارتی دعا سلاح مؤمن است سلاحی که سرنوشت انسان را تغییر می‌ دهد و انسان را از شقاوت و بدبختی به سعادت و خوشبختی سوق می‌ دهد.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر با عنوان اینکه انسان‌های گناهکار و عاصی نیز نباید از درگاه رحمت خداوند ناامید شوند، گفت: این افراد با توبه و استغفار و همچنین با دعا و نیایش می‌ توانند از رحمت و مغفرت بیکران خداوند بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: دعا و نیایش سرمایه‌ای است که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار داده تا از طریق آن با خالق خود در ارتباط باشند و باید از این نعمت خداوند به نحو احسن استفاده کرد.
به گفته وی؛ بازگشت به سوی خداوند با زاری و تضرع و با دعا و نیایش در هر حال لازم و ضروری است چرا که رابطه میان خالق و بنده را استحکام می‌ بخشد.

اهل بیت نجات بخش انسان ها است
امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون گفت: اهل بیت علیهم السلام همانند کشتی نوح (ع) نجات بخش انسان ها است.

آخوند «مددآقا هوشمند» در نماز جمعه مصلای شهر اینچه برون با عرض تسلیت ایام اربعین امام حسین (ع) و یارانش اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در اواخر عمرشان خطاب به اصحاب و یارانش فرمودند: «دو چیز باارزش را برای شما به امانت می گذارم که اگر به آن تمسک بجوئید سعادت دنیا و آخرت را بدست می آورید یکی قرآن کریم که در همه دوره ها نور، روشنایی و برنامه سعادت زندگی است و دیگری اهل بیتم که همانند کشتی نوح است و هر کس خود را به اهل بیتم متصل کند نجات خواهد یافت و از بلاها و آفات و گرفتاری ها بدور خواهد شد».

به گفته وی؛ ما مسلمانان به ویژه در دوره کنونی یاد امام حسین (ع) و اهل بیت و یارانش را گرامی بداریم و با توسل و تمسک به آنان در مقابل دشمنان بایستیم چرا که دشمنان اسلام و کشورمان در تلاش هستند ما را از اسلام و امام حسین (ع) دور کنند تا بدین طریق به اهداف شوم خود برسند.

امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون با عرض تسلیت شهادت رجایی و باهنر و با عرض تبریک هفته دولت به دولتمردان و خادمان این نظام و با تبریک به دولت جدید ابراز کرد: خدمات زیادی در دولت های گذشته به مردم به ویژه در منطقه ما صورت گرفته است که باید شاکر این همه خدمات باشیم.

وی ادامه داد: ان شاءالله دولت چهاردهم نیز ادامه دهنده راه و برنامه های دولت شهید رئیسی باشد، از دولت و نمایندگان آنان در استان ها و شهرستان ها می خواهیم تا در جهت رفع مشکلات مردم قدم های اساسی تر بردارند.

امام حسین (ع) جان خویش را فدای اسلام کرد
امام جمعه اهل سنت شهر تاتارعلیا گفت: امام حسین (ع) و یاران ایشان که ۷۲ تن یاد می شود جان خود را فدای اسلام کردند.

آخوند «محمد جرجانی» در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه  این هفته مسجد جامع شهر تاتارعلیا با اشاره به فصیلت بالای شهادت و رشادت در راه خدا اظهار کرد: رشادت های امام حسین  و یارانشان برای محافظت از اسلام در برابر دشمنان باعث حفظ اسلام و مسلمانان شد.

به گفته وی؛ ماه صفر که دومین ماه قمری است فصیلت هایی دارد و صدقه دادن و روزه گرفتن از جمله اعمالی است که در این ماه اجر و ثواب بسیاری دارد.

امام جمعه اهل سنت شهر تاتارعلیا صدقه دادن را از توصیه شده ‌ترین اعمال ماه صفر دانست و گفت: البته صدقه دادن صرفاً دادن پول به نیازمندان نیست، پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «لبخند تو بر روی برادرت صدقه است، امر به معروف و نهی از منکر کردنت صدقه است، راهنمایی کسی که راه را گم کرده صدقه است و دور کردن سنگ و خار و استخوان از راه صدقه است».

شهیدان رجایی و باهنر دلسوز مردم بودند
امام جمعه اهل سنت شهر سیجوال، گفت: شهیدان رجایی و باهنر که خودشان در بین مردم بوده و با آنها زندگی کرده بودند دلسوز بودند.

آخوند «یوسف ایری» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع ابوحنیفه شهر سیجوال با اشاره به خدمات شهیدان رجایی و باهنر برای نظام و انقلاب اظهار کرد: مردم این شهیدان گرانقدر را به خاطر اینکه به ملت خود صادقانه خدمت کردند هرگز فراموش نخواهند کرد.

به گفته وی؛ نام این مردان خدوم بر تارک بلند این کشور برای همیشه خواهد درخشید و عزت و سربلندی را به همراه خواهد آورد.

امام جمعه اهل سنت شهر سیجوال در پایان خاطر نشان کرد: از همه مسئولان و مدیران کشور انتظار داریم که شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خودشان قرار داده و برای آبادانی و پیشرفت میهن اسلامی از جان و دل کوشش کنند.«تقریب»