به گزارش پایگاه خبری روزگارپرس به نقل از پایگاه  اطلاع رسانی، علیرضا نورانی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان، امروز دوشنبه ۲۲ مردادماه در نشست تخصصی و گفتگوی رؤسای سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها با سید حمید پورمحمدی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، که در محل سالن جلسات سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، حضور یافت.

 

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشستی با رؤسای سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها از تقویت نقش و سهم استان‌ها در فرایند تدوین بودجه ۱۴۰۴ و اجرای برنامه هفتم خبر داد و گفت: با تشکیل نخستین جلسه شورای عالی راهبری برنامه هفتم به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور، اجرای برنامه هفتم به صورت رسمی و جدی از امروز آغاز شد.
معاون رئیس‌جمهور در این نشست با بیان اینکه طی نخستین روزهای آغاز فعالیت خود در سازمان، دو کار مهم تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور و اجرای برنامه هفتم را در اولویت قرار داده است، گفت: نخستین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، هفته قبل تشکیل شد و بخشنامه بودجه نیز امروز – دوشنبه ۲۲ مرداد‌ماه – به تصویب شورای اقتصاد رسید.
پورمحمدی در ادامه گفت: بر اساس قانون، سازمان برنامه و بودجه باید مرحله نخست (کلیات بودجه) سال ۱۴۰۴ را تا پایان مهرماه تهیه و تدوین کرده و بعد از تصویب در دولت، به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: نخستین جلسه شورای عالی راهبری برنامه هفتم به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور نیز امروز تشکیل شد و در واقع دو بازوی مهم برای دولت در موضوع بودجه ۱۴۰۴ و برنامه هفتم شکل گرفت که هر دو با محوریت سازمان برنامه و بودجه کشور است.
وی تقویت نقش و سهم استان‌ها در فرایند تدوین بودجه ۱۴۰۴ و اجرای برنامه هفتم را از اصول جدی در هر دو شورای عالی راهبری برنامه هفتم و شورای اقتصاد اعلام کرد و گفت: سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها باید به مرجع و راهبر توسعه استانی تبدیل شوند و با در اختیار داشتن اطلاعات و آمار متقن، نقش خود را جدی‌تر از گذشته ایفا کنند.
لزوم اولویت‌بندی در تخصیص اعتبارات عمرانی
معاون رئیس‌جمهور در ادامه بر لزوم اولویت‌بندی در تخصیص اعتبارات عمرانی با توجه به محدودیت منابع تأکید کرد و گفت: با وجود پروژه‌های نیمه‌تمام فراوانی که در کشور وجود دارد، ساماندهی حوزه عمرانی ضروری است و باید اعتبارات به گونه ای تخصیص یابد که ضمن تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام فعلی، گرهی از مشکلات مردم باز شده و کشور از منافع اجرای طرح‌ها بهره‌مند شود.
پورمحمدی سپس خواستار تشکیل نشست‌هایی برای آشنا کردن سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها با زوایا و ابعاد برنامه هفتم شد و افزود: استان‌ها باید ضمن یافتن جایگاه خود در اجرای این برنامه، در تدوین آیین‌نامه‌های مورد نیاز برای اجرای برنامه هفتم نیز نقش جدی ایفا کنند.
بازنگری در چارت سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان‌های استانی با هدف تقویت نقش این سازمان‌ها در اجرای برنامه هفتم
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه از بازنگری در چارت سازمانی در ستاد سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان‌های استانی با هدف تقویت نقش این سازمان‌ها در اجرای برنامه هفتم خبر داد و گفت: تأمین امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز سازمان‌های استانی و تکریم و ارتقای جایگاه رؤسای استان‌ها را به صورت جدی در دستور کار قرار می‌دهیم؛ چرا که به تجربه دریافته‌ام که اگر جایگاه رئیس سازمان استانی، مقتدر و توانمند باشد و مورد حمایت ستاد سازمان برنامه و بودجه نیز قرار بگیرد، به نفع مصالح ملی و منافع استان است.
پورمحمدی در ادامه افزود: بنا داریم تا در مشورت و همفکری با رؤسای سازمان‌های استانی، حل چند مسئله ملی و مهم را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دهیم و ضمن بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های ملی در کشور از قبیل دانشگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، از مشاوره و تجربیات سازمان‌های بین‌المللی نیز در این زمینه استفاده کنیم.
شایان ذکر است در این نشست، سرپرستان معاونت‌های اقتصادی و هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت و نیز، مشاور عالی و سرپرست حوزه ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور، سخنان کوتاهی بیان کردند. همچنین ۹ نفر از رؤسای سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها به نمایندگی از سایر رؤسای استان‌ها، گزارش‌های کوتاهی از مهم‌ترین نیازها، چالش‌ها و مسائل سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها ارائه دادند