با حضور مسئولین کشوری و استانی، اولین مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره «راه زندگی» در کتابخانه میرفندرسکی گرگان افتتاح شد.اولین مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره «راه زندگی»  کتابخانه های عمومی گلستان در کتابخانه میرفندرسکی گرگان افتتاح شد.
این مراسم که ابتدا در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان گرگان با حضور علی جعفری معاون فرهنگی کمیته امداد خمینی (ره) کشور، علی محمد زنگانه استاندار گلستان، عبدالحی میرزاعلی مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان، عیسی بابایی مدیرکل کمیته امداد استان و دیگر مسئولین استان، تفاهم نامه مشترک استان امضاء شد و سپس اولین مرکز در کتابخانه عمومی میرفندرسکی گرگان افتتاح شد.
در این مراسم عبدالحی میرزاعلی مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان گفت: مرکز مشاوره ای که امروز راه اندازی شد پیرو تفاهم نامه نهاد کتابخانه های عمومی کشور با کمیته امداد امام خمینی(ره) و به تبع آن استان، در راستای سیاست های اجتماعی کتابخانه های عمومی است.
وی افزود: با توجه به ظرفیت کتابخانه های عمومی در شهرستان ها، ۹ مرکز مشاوره در کتابخانه های عمومی گلستان فعال خواهد شد، که ۲ مرکز آن در گرگان و ۷ مرکز دیگر در شهرستان های دیگر استان است.
مدیر کل کتابخانه های عمومی گلستان، کتابخانه های عمومی را متعلق به عامه مردم دانست و بیان کرد: این اداره کل آمادگی ارائه هر نوع خدمان نوین فرهنگی و اجتماعی را در سطح کتابخانه های عمومی استان دارد. امید است با تعامل نهادهای فرهنگی در آینده شاهد رویدادهای مشترک فرهنگی در حوزه های مختلف باشیم.
عیسی بابایی در این مراسم گفت: خدمات راهنمایی و مشاوره جزو اقدامات با ارزش و پر اهمیت این نهاد است و چه بسا با راهنمایی و مشاوره صحیح به یک خانواده در تحول زندگی آنها نقش داشته باشیم .
وی ادامه به منظور دسترسی بهتر مددجویان تحت حمایت برای بهره‌مندی از خدمات مشاوره ، تفاهم نامه‌ای را با نهاد کتابخانه های عمومی استان  داشتیم که از ظرفیت نهاد کتابخانه‌ها و فضاهای موجود برای حضور مشاورین راه زندگی استفاده کنیم.
بابائی تصریح کرد: تعداد ۹ دفتر مشاوره در محل کتابخانه های عمومی سطح استان راه اندازی شده ، که از این پس فعالیتها و خدمات روان شناختی و مشاوره برای مراجعین ، اعضای کتابخانه ها و سایرین در این دفاتر توسط مشاورین کلینیک راه زندگی صورت خواهد گرفت.
وی افزود : فعالیتهای مربوط به حوزه مشاوره و خدمات روانشناختی از اقدامات مربوط به توانمند سازی فرهنگی خانواده  های تحت حمایت می باشد که به مسائل مربوط به آسیبهای اجتماعی ، سلامت روان می پردازد.