جلسه تامین مسکن محرومین گلستان به منظور تسریع، احداث و تکمیل ‏پروژه های مسکن محرومین استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مسئول بسیج سازندگی و مدیرکل بهزیستی و سایر دستگاه های مرتبط استانی برگزار شد‎.‎

در ابتدا مدیرکل بهزیستی گلستان گزارشی از عملکرد حوزه مسکن مددجویی بهزیستی استان ارائه و بر ‏رفع مشکلات معلولین در پرداخت آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن پرداخت‎.

وی افزود: تأمین مسکن برای اقشار محروم و کم درآمد و حتی بی سرپرستان که منابع مالی مناسبی جهت تهیه و یا ساخت مسکن ‏ندارند را از مشکلات اصلی مددجویان بهزیستی عنوان و همکاری و مشارکت همه دستگاهای ذیربط ، مسئولین شهرستانی ، بهره گیری ‏از ظرفیت و مشارکت خیّرین دراین امر خدا پسندانه را خواستار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در سخنانی به حمایت همه جانبه دولت و دستگاه ‏های اجرایی مختلف در استان از این حوزه اشاره کرد و گفت: هدف ما از ساخت مسکن برای ‏جامعه هدف بهزیستی توانمندسازی آنها می باشد.

وی تعامل و همکاری همه دستگاه های اجرایی در زمینه تأمین مسکن محرومین و حل مشکل این قشر در جامعه را امری ضروری ‏دانست و بیان داشت: باید افرادی که استطاعت مالی مناسبی ندارند از این فرصت استفاده کرده و از وام های کم بهره و همچنین کمک ‏های بلاعوضی که سازمان بهزیستی و سایر ارگانهای حمایتی مانند کمیته امداد و … دارند بهره مند شوند‎.

سید مهدی مهیائی ادامه داد: رسیدگی به محرومین و مستضعفین، توسعه عدالت اجتماعی، بستر سازی برای سازندگی کشور از جمله نکات اساسی ‏است که گستره این ماموریت از جانب امام راحل بر عهده این نهاد مقدس گذاشته شده است‎.

وی گفت: نهادهای حمایتی به عنوان دستگاه های خدمات رسان و مؤثر در حمایت از اقشار محروم و کم درآمد جامعه، منشاء خدمات و ‏برکات فراوانى بوده اند و دولت تلاش می کند در زمینه تامین مسکن محرومین گام های مطلوبتری برداشته شود‎.