مدیر کل راه آهن شمال شرق۲ از تخلیه و بارگیری ذرت، گندم و کودشیمیایی خبر داد.

محمد رضا حبیبی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده مرحله اول محموله ذرت در سال ۱۴۰۳ به میزان ۶ هزار تن از مبدا بندرامام خمینی (ره) بر روی ۱۰۷ واگن بارگیری شد که پس از حمل ریلی در پایانه غلات ایستگاه گرگان تخلیه شد.

حبیبی عنوان کرد: برنامه بارگیری گندم به میزان ۷ هزار تن اعلام شده است که تاکنون از مبادی مختلف ( کوریجان، اندیمشک، اهواز، کرمانشاه، بندرامام خمینی) تعداد ۱۱۰ واگن بارگیری شده که از این تعداد تا تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری، ۳۳ واگن به میزان ۱۸۵۰ تن در سیلوی دولتی ایستگاه گرگان تخلیه شده است.

وی در مورد محموله کود شیمیایی نیز گفت: مرحله اول محموله کودشیمیایی در سال ۱۴۰۳ به میزان یکهزار تن از مبدا مرودشت استان فارس بر روی ۱۹ واگن بارگیری و در مقصد ایستگاه گرگان ( انبار کود) تخلیه می شود.

حبیبی افزود : در ۱۰ خرداد ماه امسال تعداد ۱۳۰ واگن گندم از مبادی بندر امام(ره)، اراک، اندیمشک، اهواز، کوریجان و کرمانشاه به مقصد گرگان بارنامه شده که ۸۸ واگن به میزان ۵ هزار تن تخلیه شده که ۱۹ واگن تحت تخلیه و ۲۳ واگن در مسیر است.

وی درباره محموله های تخلیه و بارگیری کودشیمیایی نیز گفت: ۱۹ واگن از مرودشت به مقصد گرگان بارنامه شده که ۱۱ واگن به میزان ۶۵۰ تن تخلیه شده و  ۸ واگن نیز تحت تخلیه است