رئیس سازمان آتش نشانی گرگان نسبت به افزایش مرگ‌های ناشی از غرق شدگی در استان هشدار داد.

موسی الرضا صفری گفت: با توجه به وجود آب بندان ها و استخرهای کشاورزی در استان تجربه نشان می دهد که با افزایش دما، تمایل به شنا و آب‌تنی هم در میان مردم بیشتر می‌شود. همین موضوع می تواند موجب افزایش مرگ‌های ناشی از غرق شدگی بخصوص در بین جوانان شود و بیشترین آمار در موارد غرق شدگی به ترتیب آببندانها ، سدها و استخرهای کشاورزی است.

وی در خصوص پیشگیری از حوادث غرق شدگی گفت: این امر مستلزم رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان بخصوص والدین در کنترل و مراقبت از فرزندان در زمان حضور در مناطق گردشگری و تفرجگاه ها و همچنین همکاری مسئولان دستگاه های متولی در خصوص ایمن سازی مکان های آبی است.

صفری افزود: شهروندان توجه کنند حتی با وجود آشنایی با مهارت های لازم ، شنا در آبندانها، استخرهای کشاورزی، سدها و …  ممنوع است  و تا حد امکان باید از حضور در حریم مکانهای آبی اجتناب کنند.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد که کودکان و نوجوانان را در حاشیه این مکانها رها نکنند، قبل از تاریکی هوا اقدام به جمع آوری و ترک محل های مذکور را کنند. استخرهای کشاورزی بدلیل استفاده از کفی های با جنس پلاستیک ژئوممبران باعث سر خوردن می شود و اگر شخصی به داخل آن بیفتد تنها راه نجاتش انداختن طناب و یا نردبان طنابی است و در غیر این صورت باعث غرق شدن حتی ماهرترین شناگرها می شود.