نشست مدیر کل استاندارد گلستان با انجمن آزمایشگاه‌های همکار استان به منظور ارتباط و تعامل بیشتر و کاهش مشکلات آزمایشگاه‌های همکار استان برگزار شد.
 در پی موفقیت مرکز ملی تائید صلاحیت ایران در ارزیابی همترازی و عضویت کامل و قطعی در اتحادیه تائید صلاحیت آسیا و اقیانوسیه (APAC) با کسب حداکثری آرا، انجمن آزمایشگاه‌های همکار استان، در نشستی با مدیرکل استاندارد گلستان این موفقیت را به وی و همکاران اداره کل تبریک گفتند.
مدیرکل استاندارد گلستان ضمن اشاره به ارزیابی همترازی نظام تایید صلاحیت ایران بعد از ۲۶ سال اظهار داشت: نظام استاندارد سازی کشور در مسیر جهانی شدن قرار گرفته است و این تحولات فرصت و ظرفیتی مناسب برای حضور در بازارهای بین‌المللی است.
سید مهدی حسینی در ادامه با بیان اینکه نتایج آزمون صادر شده توسط آزمایشگاه‌های همکار استاندارد اعتبار بین‌المللی دارد افزود: آزمایشگاه‌های همکار استاندارد گلستان باید نهایت دقت را در موضوع انجام آزمون و صدور نتایج آزمون به کار بگیرند.
حسینی با اشاره به ضرورت تقویت نهادهای ارزیابی کننده برای ایجاد زمینه‌های خود کنترلی، تاکید کرد: اگر مفهوم خود کنترلی شکل بگیرد در رشد نظام کیفی اثرگذار خواهد بود.
در ادامه بحث و تبادل نظر در خصوص ارائه راهکارها و برنامه‌هایی برای بهبود فرآیندهای آزمایشگاهی و افزایش تطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی انجام شد.
همچنین، ارائه تجارب موفق و مشکلات موجود در این زمینه با هدف ایجاد راهکارهایی کارآمدتر برای پاسخگویی به نیازها و تقویت صنعت مورد بررسی قرار گرفت.