مدیرکل دفتر هماهنگی و امور اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری گلستان گفت: استفاده از ظرفیت سهام عدالت مسیر درست توسعه اقتصاد این استان شمالی است که تلاش می‌کنیم بیشتر از گذشته از آن استفاده کنیم.

 علی وفایی در نشست تبیین راه‌اندازی مجمع شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان گلستان با حضور مشاور رییس سازمان بورس در گرگان، اظهار کرد: از ظرفیت سهام عدالت در گلستان می‌توان برای اجرای پروژه‌هی بزرگ استانی بهره برد.

وی خواستار بررسی طرح راه‌اندازی مجمع شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در گلستان شد.

مشاور رییس سازمان بورس نیز در این جلسه گفت: طرح راه‌اندازی مجمع شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان‌ها در راستای تصمیم شورای عالی بورس است تا از این ظرفیت برای توسعه استان‌ها استفاده شود.

مهدی حاجی‌وند افزود: این طرح از اواخر سال قبل در خراسان شمالی و زنجان آزمایشی اجرا شد.

به گفته وی نشست تبیینی راه‌اندازی مجمع شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در ۱۵ استان برگزار شده و گیلان نیز به عنوان نخستین استان کشور در سال ۱۴۰۳ این مجمع را راه‌اندازی کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان نیز راه‌اندازی مجمع شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت را فرصت طلایی برای کمک به توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: از این ظرفیت پیش آمده باید با کار کارشناسی بهترین بهره‌ را برد.

روح الله صلبی در حاشیه این نشست افزود: اعضای سهام عدالت در استان گلستان حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه دارند که بعد از فعالیت مجمع می‌توان از ۳۰ درصد آن در توسعه زیرساخت های استان استفاده کرد.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۳۸۶ هزار گلستانی مشمول دریافت سهام عدالت از ۶ دهک نخست به شمار می‌روند که حدود ۷۰ درصد آن سهامدار تعاونی هستند.