رئیس شورای اسلامی استان گلستان از همکاری این نهاد با دستگاه قضایی برای کاهش آسیب های اجتماعی سخن گفت.

علی اکبر بصیرنیا در نشست صمیمی اعضای شوراهای اسلامی شهر، بخش و روستاهای گلستان با مدیران دستگاه قضایی استان ضمن تبریک آغاز هفته شوراها بیان کرد: علی اکبر بصیرنیا رئیس شورای اسلامی گلستان هم در این جلسه گفت: هدف از برگزاری این جلسه بررسی راهکارهای استفاده بیشتر از ظرفیت شوراها در کنار دستگاه قضایی برای خدمت به مردم است.

بصیرنیا با بیان اینکه ۱۲۶ هزار نفر جامعه شورایی کشور در حال خدمت رسانی به مردم هستند، یادآور شد: جامعه شورایی استان گلستان با جمعیت ۳ هزار و ۴۰۲ نفر شامل ۱۴ عضو شورای استان، ۱۳۵ عضو شورای بخش، ۷۵ عضو شورای شهرستان، ۱۹۰ نفر شورای شهر و ۳ هزار و ۲۱۲ نفر شورای روستا بعنوان‌ خادم مردم مشغول فعالیت هستند.

وی با قدردانی از دستگاه قضا بعنوان حامی همیشگی مدیریت شهری و جامعه شورایی گفت: امیدوارم با اجرای تفاهم‌نامه و همکاری بین مسئولان دادگستری و جامعه شوراهای اسلامی استان شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و حل مشکلات مردمی باشیم.

بصیرنیا در ادامه خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی استان بعنوان نمایندگان مردم آمادگی خود را برای همکاری با شورای حل اختلاف استان به منظور نقش آفرینی بیشتر در راستای صلح و سازش بین مردم اعلام می کنند.

در این نشست همچنین پیشنهاداتی همچون بهره مندی از ظرفیت های شوراها و شهرداری های سطح استان در راستای حمایت از زندانیان غیرعمد با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین خریداری تولیدات و محصولات زندانیان به مسئولان دستگاه قضایی استان بیان شد.