۴۰۰ دانش آموزبازمانده و ترک تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.
خدمات مشاوره و راهنمایی به مددجویان در قالب مشاوره های فردی و گروهی و براساس رده‌های سنی مختلف در راستای بهبود سلامت عمومی به مددجویان ارائه می‌شود .

 عیسی بابائی ، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان با اشاره به ارائه بیش از  ۳۵ هزار خدمت مشاوره فردی ، گروهی در قالب موضوعات تربیتی، تحصیلی ، خانوادگی و ازدواج  به مددجویان در سال ۱۴۰۲ گفت : خدمات مشاوره شامل راهنمایی فردی ، گروهی ، غربالگری سلامت روان و … می باشد .

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) با تأکید بر نقش مشاوران کمیته امداد درجهت کاهش آسیب های اجتماعی افزود : تعداد بیش از ۴۰۰  بازمانده و ترک تحصیل  به چرخه آموزش بازگشتند.

وی افزود: ازجمله اهداف مهم کمیته امداد هدایت و راهنمایی افرادی است که در محرومیت بسر می‌برند و شرایط بروز اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی برای آنان بسیار مهیا است، و این نهاد برای رفع این مشکل و کاهش ناهنجاری‌ها با استفاده از مشاوران متخصص و متعهد ، زمینه ارتقای آگاهی خانواده‌ها و بهبود اوضاع اجتماعی آنان را فراهم کرده است

وی گفت: این نهاد از ظرفیت سایر سازمان‌ها ازجمله کلینیک‌های تخصصی روانشناسی و مراکز مشاوره برای ارائه خدمات تخصصی به نیازمندان نیز استفاده می‌کند.

بابائی بیان کرد: مشاوره ازیک‌طرف نقش پیشگیری‌کننده از بروز مشکلات و از طرفی دیگر نقش درمان‌کننده دارد و می‌تواند در رفع و یا کاهش مشکلات و آلام ناشی از آن مؤثر واقع شود.

بابائی با اشاره به تفاهم نامه منعقده کمیته امداد با سازمان اموراجتماعی وزارت کشور،ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۶۸۰ نفر از خانواده ها در سلسله همایش های خانواده و زندگی با محورهای انتخاب موفق در ازدواج ، ارتباط موثر و حل تعارض همسران ، فرزند پروری موفق ، مهارت های تحصیلی و یادگیری و مهارت های زندگی شرکت کردند .